کد خبر: ۵۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ 16 May 2021
رییس انجمن انبوه سازان مسکن کرمانشاه مطرح کرد:

امسال قیمت مسکن جهش نخواهد داشت

رییس انجمن انبوه سازان مسکن کرمانشاه با اشاره به جهش قیمت مسکن در سال گذشته گفت: امسال دیگر جهشی در قیمت مسکن نخواهیم داشت و قیمت ها یا ثابت مانده و یا افزایش جزیی خواهد داشت.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا منصور طاقه‌ای با بیان اینکه بازار مسکن جهش قیمت خود را پشت سرگذاشته، گفت: بطور معمول در یک دوره پنج ساله شاهد جهش قیمت در بازار مسکن هستیم که این جهش را سال گذشته پشت سر گذاشتیم.

وی یادآور شد: بازار مسکن به اینصورت است که تورم های صورت گرفته در زمینه مصالح و نیروی کار و ... را تجمیع کرده و بعد از چند سال به یکباره جهش پیدا می کند.

طاقه ای گفت: با توجه به این شرایط و اینکه جهش قیمت مسکن را سال گذشته پشت سر گذاشته ایم، امسال یا قیمت مسکن ثابت خواهد ماند و یا افزایش جزیی خواهد داشت و آنچه مسلم است شاهد جهش دوباره در این بازار نیستیم.

وی به افزایش قیمت مصالح در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته قیمت بسیاری مصالح از جمله سیمان و فولاد به میزان چشمگیری افزایش یافت که عمده این افزایش قیمت بویژه در بحث فولاد، ناشی از افزایش قیمت ارز بود و همین گرانی مصالح تاثیرات خود را سال گذشته بر بازار مسکن گذاشت

رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان کرمانشاه افزود: با توجه به تاثیر گرانی مصالح بر قیمت مسکن در سال گذشته، معتقدم امسال دیگر جهش قیمتی در بازار مسکن بوجود نخواهد آمد.

طاقه ای به رکود بازار مسکن طی امسال هم اشاره کرد و افزود: پیش بینی این است که امسال رکود تورمی در انتظار بازار مسکن باشد، یعنی در کنار رکود این بازار، تورم جزیی را هم در آن شاهد خواهیم بود.

وی افزود: همچنین به نظر می رسد امسال دیگر به آن صورت تقاضای "سرمایه گذاری" در بازار مسکن نداشته باشیم و عمده تقاضاها مصرفی باشد.