تازه ترین اخبار
پربازدید ها
ترویج صنعتی‌سازی و استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس
معاون فنی مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن از اقدام این سازمان در زمینه صنعتی‌سازی و استفاده از فناوری‌های نوین در احداث ساختمان‌های مربوط به خدمات روبنایی از جمله مدارس، مساجد و کلانتری‌ها در شهرک‌های مسکونی دولتی خبر داد.
روستاها در خطر تهی شدن از درون / آیا آینده روستاها روشن است؟
 عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: با وجود تمام تلاش‌های انجام شده، ما هنوز نتوانسته‌ایم بنیان‌های تحول‌آفرینی در عرصه معیشت، اشتغال‌زایی و درآمدزایی در روستاها ایجاد کنیم. به همین دلیل، مهاجرت روستاییان به شهرها همچنان به‌عنوان یک معضل اساسی باقی مانده است.
تداوم رگبار، رعدوبرق و کاهش دما تا پایان هفته
رگبارکارشناس سازمان هواشناسی از تداوم رگبار، رعد و برق و کاهش دما در نقاط مختلف کشور تا پایان هفته جاری خبر داد.
ویرایش جدید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان تا ۲ ماه آینده به پایان می‌رسد
حامد مانی فردمدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از ویرایش جدید مبحث ۱۹ مقررات ملی با تدوین نقشه راه مشخص و تشکیل کارگروه‌های چهارگانه فنی، اجرایی، حقوقی و اقتصادی با مشارکت تمامی بخش‌های حاکمیتی خبر داد.
فرایند ساخت ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی در حال انجام است
مجید جودی عاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از انعقاد قرارداد تسهیلات احداث ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی توسط بانک‌ها خبر داد و گفت: بنیاد مسکن در عمل به تعهدات خود در اجرای ماده ۵۱ قانون برنامه هفتم توسعه برای ۱۴۰۲ تعداد ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی را وارد مدار ساخت کرد.
رکود بازار مسکن احتمالا تشدید می‌شود
یک کارشناس بازار مسکن گفت: دولت چهاردهم سیاست‌های انقباضی را در پیش بگیرد و نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند. این باعث می‌شود بخش رکود بخش مسکن که از دو سال قبل آغاز شده باقی بماند و تشدید شود.
ساخت خانه ۲۵ متری برای مردم یا پرشدن جیب انبوه‌سازان؟
کارشناس مسکن گفت: ساخت واحدهای ۲۵ متری نه تنها مردم را خانه‌دار نمی‌کند بلکه خانه را گران‌تر می‌کند. در واقع ساخت و عرضه واحدهای کوچک برای جذب سرمایه‌های خُرد، تورم مسکن را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه تنها انبوه‌ساز در ساخت این واحدها سود می‌کند. اگر وزارت راه و شهرسازی به دنبال مسکن‌سازی برای مردم است با واگذاری زمین به متقاضیان می‌تواند این مهم را محقق کند.
آماده‌سازی اراضی ۶۲ هزار واحد مسکونی در خوزستان
معاون عمرانی استانداری خوزستان در حاشیه نشست شورای مسکن به ریاست استاندار خوزستان از آماده‌سازی اراضی ۶۲ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد.
احیای تالاب‌ها راهکاری برای مقابله با ریزگردها
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم با تأکید بر اینکه برای مقابله با کانون ریزگرد‌های خارجی ضروری است تا اقدامات مؤثری از سوی وزارت امور خارجه صورت گیرد، گفت: سال گذشته شاهد بارندگی‌هایی در شهرهای جنوبی کشور بودیم که در کاهش غلظت این آلاینده تأثیر داشت.
بررسی موانع نوسازی حمل و نقل عمومی
یک نماینده مجلس، کمبود اعتبارات از سوی شهرداری‌ها را مانع اصلی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ناوگان حمل و نقل عمومی کشور دانست.