کد خبر: ۳۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ 12 July 2017

برگزاری کارگاه کارآفرینی باموضوع بهینه سازی مصرف انرژی ومحیط زیست

اولین رویداد استارتاپ با موضوع بهینه‌ سازی مصرف انرژی و محیط زیست در ساختمان با همکاری مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران و دانشگاه شریف در محل پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف برگزار شد.

 زهره حسامی مدیر اداره مدیریت انرژی مرکز مدیریت محیط زیست با اشاره به اینکه استارتاپ سبا رویدادی آموزشی–رقابتی است که به صورت فشرده و در مدت ۶ روز برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این استارتاپ ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های کارآفرینانه است.

وی در ادامه اظهار داشت: در این رویداد آموزشی–رقابتی، آموزش‌های ضروری برای تبدیل ایده به یک استارتاپ در قالب کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان ارائه می شود. همچنین امکان تیم‌سازی برای صاحبان ایده و یا پیوستن به تیم‌ها برای برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، گرافیست ها و یا متخصصان دیگر از طریق برنامه‌های شبکه‌سازی مقدور است.

حسامی گفت: اولین رویداد استارتاپ سبا در بازه زمانی ۱۷ الی ۲۳ تیرماه ۹۶ با موضوع بهینه‌ سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان در محل پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف با مشارکت مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

مدیر اداره مدیریت انرژی مرکز مدیریت محیط زیست خاطرنشان ساخت: این رویداد توسط ستاک (ستاد توسعه ایده های کارآفرینانه ) طراحی شده و با همکاری مشترک ستاک و پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه های آموزشی استارتاپ سبا در قالب چهار کارگاه و طی چهار روز ابتدایی برگزار می‌گردند که سرفصل‌های آن‌، کارگاه های بوم مدل کسب و کار، راهکارهای اصلی بهینه سازی انرژی، کارگاه چالش بازار و ارائه ایده به سرمایه گذار و نقشه مالی است.

لازم به ذکر است که، ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، پارک علم و فناوری شریف، مرکز کارآفرینی، شتاب دهنده شریف و مرکز رشد فناوری های پیشرفته‌ دانشگاه صنعتی شریف، حامیان علمی، مالی و معنوی این رویداد هستند.

گفتنی است، در روز دوشنبه ۱۹/۴/۹۶ شرکت کنندگان از باغ موزه دفاع مقدس به دلیل فعالیت های محیط زیستی و تبدیل آن باغ موزه به ساختمان دوستدار محیط زیست که تمامی شاخص های محیط زیستی در آن رعایت شده، دیدن نمودند.
منبع: مهر