کد خبر: ۵۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ 17 May 2021
نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی مطرح کرد:

پیشنهاد تغییر سن بازنشستگی کارگران

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از بازنگری و اصلاح دستورالعمل ماده ۵ بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در مرکز پژوهشهای مجلس و پیشنهاد تغییر سن بازنشستگی خبر داد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،هادی ساداتی از بازبینی بخشهایی از دستورالعمل ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در مرکز پژوهشهای مجلس خبر داد و گفت: در خصوص ماده ۵ نظرات و پیشنهاداتی داشتیم و کارفرمایان هم نقطه نظراتی ارائه کردند. مباحثی هم از طرف سازمان تامین اجتماعی مطرح شد، یک مورد در خصوص غرامت ایام بیماری و یک مورد نیز بحث حذف سهمیه کارگران ساختمانی بود که در اصلاحیه جدید آورده شد.

وی از پیشنهاد تغییر سن بازنشستگی کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: در زمینه تغییر سن بازنشستگی کارگران ساختمانی از ۳۵ سال به ۳۰ سال که در قانون ۳۵ سال ذکر شده است نیز مرکز پژوهشهای مجلس کارهایی انجام داده و تحقیقاتی را آغاز کرده که پس از نهایی شدن، نتایج آن را اعلام می کنیم.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی افزود: پیشنهادات ما و سازمان تامین اجتماعی و نقطه نظرات گروه کارفرمایی هم اکنون در مرکز پژوهشهای مجلس در حال بررسی و بازنگری است و امیدواریم که در خصوص اصلاحیه نحوه اجرای بیمه کارگران ساختمانی مورد توجه قرار گیرد.

ساداتی با تاکید بر رعایت اصل سه جانبه گرایی در ارتباط با مصوبات تصریح کرد: خوشبختانه فراکسیون کارگری مجلس توجه خاصی به موضوع کارگران ساختمانی دارد و طی نشستهایی که در هفته کارگر داشتیم مقرر شد پس از آنکه مرکز پژوهشهای مجلس اصلاحیه طرح را به سرانجام رساند و پیشنهادات طرفین را نهادینه کرد با جامعه کارگری نشستی تشکیل دهد و آن را به کمیسیون اجتماعی ارائه کند و بعد از تصویب در کمیسیون به صحن علنی مجلس ارسال شود.