کد خبر: ۱۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲ 16 November 2013

چرا مناظره انتقال آب کارون لغو شد؟


سازه نیوز:ما خوزستانی ها آماده مناظره علمی و فنی درباره انتقال آب کارون هستیم تا ثابت کنیم آبی که تاکنون منتقل شده برای مصرف کفایت می کند. مناظره مربوط به انتقال آب کارون به استان های دیگر که در پی اطلاع رسانی وسیع قرار بود جمعه از شبکه سراسری رسانه ملی با حضور استانداران استان های ذیربط و نمایندگانی از این استانها در مجلس شورای اسلامی پخش شود، ناگهان و در واپسین دم شروع ، لغو شد بدون آنکه علت آن اعلام گردد.

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار بی اطلاعی از چرایی لغو این مناظره گفت: به طور غیر مستقیم خبر برگزاری این مناظره را و حضورم در آن را شنیده بودم اما رسما به من اطلاعی داده نشده بود.
حسینی گفت : ما خوزستانی ها آماده مناظره علمی و فنی درباره انتقال آب کارون هستیم تا ثابت کنیم آبی که تاکنون منتقل شده برای مصرف شرب استان های اصفهان، یزد و کرمان کفایت می کند، ضمن اینکه وزیر نیرو هم گفته است استفاده از آب انتقالی برای مصرف صنعتی در دستور کار این وزارتخانه نیست.
قابل ذکر است که حمیدرضا فولادگر در بیست و یکمین جلسه کمیته آب اتاق اصفهان در پاسخ به انتقادات برخی از افراد از عملکرد نمایندگان اصفهان پیرامون موضوع خشکی زاینده رود گفته است:نمایندگان با برگزاری نشست های متعدد با مسوولین تاثیرگذار پیگیر مساله آب می باشند و رسانه ای شدن این جلسات به صلاح نبود.
علی اصلانی معاون بهره برداری و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای اصفهان هم در این جلسه گفته است : به لحاظ علمی و منطقی و شرعی آب به اصفهان تعلق می گیرد ولی برخی از نمایندگان اصفهان متوجه این موضوع نیستند.
به اين ترتيب در اين باره فتوا هم داده اند و با توجه به چنين مواردي لازم است مديريت ارشد استان ،مراجع و نمايندگان در احقاق حقوق مردم خوزستان از هر تلاشي مضايقه ننمايند.

مرجع:شوشان

بازدید:۳۱۵