کد خبر: ۱۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۲ 30 December 2013

آیا 16 میلیارد ریال از سوی شورای شهر برگرده مردم اهواز تحمیل می شود؟


سازه نیوز: گذر اغلب شهروندان اهوازی به میدان و میوه و تره بار اهواز خورده است. اما شاید همه آنها ندانند که در این میدان چه می گذرد. 128 غرفه در این میدان -که مایحتاج مردم اهواز را تامین می کند- وجود دارد. این غرفه ها متعلق به شهرداری است که به صورت سرقفلی به اشخاص واگذار گردیده و ماهانه بابت این غرفه ها از  غرفه داران کرایه دریافت می شود. اگر مبلغ کرایه این غرفه ها را بدانید مطمئنا متعجب می شوید؛ بین 40 تا 100 هزار تومان. تعجبتان وقتی بیشتر می شود که بدانید که این غرفه ها ماهیانه حدود 50 میلیون تومانِ نا قابل درآمد دارند  و ممکن است این تعجب وقتی بیشتر هم بشود که بدانید بعضی از غرفه داران این غرفه ها را به مبلغ 10 تا 15 میلیون تومان اجاره می دهند.

اولا چیزی که در این باره  به ذهن شما خطور می کند این است که شهرداری بی عرضه است یا مثلا خدای ناکرده دستشان در یک کاسه است و ... اما واقعیت چیز دیگری است. سازمان میادین فرآورده های کشاورزی و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز بارها اقدام به روزرسانی و افزایش اجاره بهای این غرفه ها نموده است اما  صاحبان غرف که از قضا از درآمد حاصله ذی نفوذ هم شده اند و با روش هایی که حتما شما هم می دانید و با واسطه کردن متنفذین هربار جلوی این اقدام شهرداری اهواز را گرفته اند. شنیده شده که برخی از این «عزیزان» علنا مدیران سازمان را تهدید به برکناری کرده که این اتفاق هم چندین بار به وقوع پیوسته است.

اخیرا شهرداری اهواز برای چندمین بار اقدام به روزرسانی اجاره بهای غرفه های میدان میوه و تره بار نموده است و طبق نظریه کارشناس رسمی دادگستری برای هر غرفه مبلغ 900 هزار  تومان تا یک میلیون و 100 هزار تومان اجاره بها تعیین گردیده است.

جالب است که بدانید شهرداری اهواز ماهیانه مبلغ حدود 150 میلیون تومان بابت نگهداری، حراست، نظافت و ... این میدان هزینه می کند و پیش از این تنها حدود 12 میلیون تومان از این هزینه را با اجاره بها می توانست جبران کند ( یعنی سالیانه مبلغی حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان از جیب مردم اهواز خرج  ثروتمندانی می شود که براساس شنیده ها بسیاری از آنها غیربومی و از استان دوست و برادر می باشند) و حتی با قیمت کارشناسی جدید بازهم ماهیانه می بایست مبلغی در حدود 30 میلیون تومان از جیب شهرداری و بر گرده مردم اهواز باید برای رفاه براداران گرامی غرفه دار پرداخت گردد.

دوباره فشارها شروع می شود و حق مردم اهواز در آستانه تضییع شدن. اما این بار از نوعی دیگر. شنیده های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که یکی از اعضای شورای شهر که  لطف برادران غرفه دار در ایام انتخابات شامل ایشان شده است به شدت در تکاپو است که با رایزنی و کسب رضایت سایر اعضای شورا این اقدام  سازمان میادین فرآورده های کشاورزی و ساماندهی مشاغل شهری به نفع دوستان و حامیان خود وتو کند.

حال باید منتظر ماند و دید که اعضای شورای شهر که بارها خود را عصاره مردم، برآمده از مردم و ... خوانده اند و به کرات از مشکلات مالی و کمبود منابع و اعتبارات در شهرداری اهواز گلایه می کنند می توانند با پای فشاری بر حق مردم این حق حداقلی را به دامن مردم اهواز برگردانند و یا خاطره ناخوش دیگری را در ذهن مردم اهواز رقم خواهند زد.

 

بازدید:۱۰۱