کد خبر: ۱۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۲ 20 January 2014

تاخیر در انتخاب رییس، جلسات شورای مرکزی را تعطیل کرد


سازه نیوز: سازمان نظام مهندسی قریب به دو ماه است که چشم انتظار انتخاب رییس شورای مرکزی از سوی رییس جمهور است.گرچه طبق قانون تجارت تا زمان انتخاب رسمی رییس جدید شورای مرکزی، رییس قبلی همچنان بر سمت خود باقی مانده است، اما در حال حاضر هیچ فردی سکاندار سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیست.

چون رییس فعلی نمی تواند هیچ گونه مسوولیت مالی را برعهده بگیرد و در حال حاضر نیز نه تنها جلسات شورای مرکزی بلکه کلیه جلسات گروه ها وکمیسیون های تخصصی تنها به دلیل عدم انتخاب رییس لغو شده است.

در این میان به دلیل مشکل مذکور، شورای مرکزی در سردرگمی به سر می برد و بسیاری از امور مرتبط با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که نیاز به پیگیری جدی و اساسی دارد، تنها به علت نبود متولی برزمین باقی مانده است که به گفته کارشناسان، این انتخاب دیر هنگام تضعیف جایگاه نظام مهندسی و جامعه مهندسان را به دنبال خواهد داشت.

از طرف دیگر اگرچه اعضای دوره ششم شورای مرکزی از حدود یک ماه و نیم قبل حکم رسمی خود را از دستان وزیر گرفته و ظاهرا آغاز به کار کرده اند، اما واقعیت این است که به دلیل نبود رییس دوره ششم شورای مرکزی عملا هیچ فعالیتی در طول این مدت نداشته اند. این در حالی است که این زمان از دست رفته جزو حکم سه ساله اعضا محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، بدون شک بروز وقفه در اجرای سیاست های کلی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پیامدهای منفی و مخرب به همراه خواهد داشت. شاید مهم ترین معایب تاخیر در انتخاب رییس شورای مرکزی را بتوان در عدم مدیریت قاطع در فاصله زمانی تعیین شده برای انتخاب رییس و همچنین بلاتکلیفی عوامل اجرایی دانست. این در حالی است که کاهش ارتباط موثر سازمان های نظام مهندسی استان ها با یکدیگر و شورای مرکزی، از دیگر چالش های تاخیر در انتخاب رییس سازمان است که می توان به آن اشاره کرد.

بازدید:۴۰۲