کد خبر: ۱۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ 01 February 2014

تمام شهرهای ایران در معرض آلودگی زیست محیطی هستند


سازه نیوز:معاون محیط زیست کشور گفت: هم اکنون تمام شهرهای ایران در معرض آلودگی زیست محیطی قرار دارند محمد مجابی در دیدار با ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران، اظهار کرد: روند توسعه باید به گونه‌ای باشد که به محیط زیست آسیبی نرساند، ولی متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که تمام شهرهای ایران در معرض آلودگی زیست‌محیطی قرار دارند.

وی افزود: مازندران با توجه به حضور تعداد زیادی از گردشگران و مسافران بیشتر در معرض آلودگی زیست محیطی است و باید برای این موضوع تدابیری جدی اندیشه شود.

معاون محیط زیست کشور تصریح کرد: در فرآیند توسعه باید به حفظ محیط زیست و وضعیت جنگل و مرتع توجه شود اما بسیاری از افراد که در کشور برای توسعه فعالیت می‌کردند در فرایند توسعه به محیط زیست توجه نکردند.

وی افزود: با توجه به دغدغه زیست محیطی، دولت دستور تبدیل وضعیت 440 نفر از محیط‌بانان را صادر کرده است.

ضرورت تشکیل سازمان پسماند در مازندران

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران نیز در این نشست بر ساماندهی بهداشتی و حفط محیط زیست و سلامت تاکید کرد و گفت: برای حفظ محیط زیست باید از تشکل های مردم نهاد و مشارکت جدی مردم بهره برد در غیر این صورت مشکلات این بخش همچنان ادامه خواهد داشت.

وی، مشکل زباله و پسماند را از معضلات جدی مازندران اعلام کرد و گفت: انتظار داریم با ایجاد سازمان پسماند در مازندران و آغاز فعالیت این سازمان به مشکلات موجود در زمینه زباله و پسماند در مازندران پایان دهیم.

فلاح تصریح کرد: به‌زودی همه فرمانداران مازندران مشاور محیط زیست خواهند داشت و امیدواریم با مشورت افراد آگاه و متخصص و اقدامات جهادی در مازندران محیطی سرشار از سلامت و شادابی را برای گردشگران و مردم فهیم مازندران ایجاد کنیم.

 

بازدید:۳۹۹