تعریض پل سوم یا ساخت پل نهم در اهواز، مساله این است!

سازه نیوز:هفته گذشته خبر افتتاح پروژه تعریض پل سوم اهواز در رسانه های استانی بازتاب بسیاری داشت و کم نبودند کسانی که از انجام این پروژه ابراز رضایت کرده و آن را در جهت رفع گره ترافیکی پل سوم اهواز مفید دانسته اند.
دقیقا یک روزپس از افتتاح این پروژه یادداشت ها و اظهار نظرهایی از طرف برخی کارشناسان برای پایگاه خبری رهیاب ارسال شد که به صورت تفصیلی به مفید نبودن تعریض پل سوم برای حل مشکل ترافیک وسایط نقلیه عبوری از پل سوم اشاره داشت.
در همین زمینه جالب خواهد بود اگر که سری به اقدامات کارشناسی در سال های گذشته در خصوص این پروژه بزنیم.

خیراله خادمی، معاون وقت امور عمرانی استاندار خوزستان در رابطه با پروژه تعریض پل سوم اهواز با بیان این که قرار بود روی تعریض پل سوم برای حل معضل ترافیكی آن كار شود، اظهار داشت: این كار نمی توانست مشكل ما را حل كند، زیرا در صورت تعریض پل نیز مسئله گره های ترافیكی میدان نخل و شهید بندر (چهارشیر) از یك سو و كیانپارس از سوی دیگر همچنان وجود می داشت.
برای حل مساله ترافیک پل سوم کارشناسان در دولت قبلی به جای تعریض پل سوم ساخت پل نهم را پیشنهاد دادند و علت آن هم اینگونه مطرح شد که : بدون اینکه حجم ماشین های عبوری به طرف کیانپارس و یا به طرف میدان نخل و میدان شهید بندرافزایش یابد خودروهایی که می خواهند از کیانپارس به کوی ملت و یا زیتون رفت و آمد کنند از طریق پل نهم و جاده ساحلی و بدون عبور از میدان نخل و میدان شهید بندر اقدام می کنند و به عکس. در اینصورت عملا در این نقاط ترافیکی ایجاد نمی شود.

در همین زمینه به گفتگو با دوتن از اعضای شورای شهر اهواز پرداختیم که نسبت به این انتقادات پاسخ هایی را ارائه کردند.
مریم ابریشمکار عضو شورای شهر اهواز در خصوص طرح تعریض پل سوم اهواز و مشکلات ناشی از با ترافیکی آن اظهار داشت:بعد از بررسی بار ترافیکی و کار کارشناسی لازم در حوزه عمرانی این طرح، تصمیم بر انجام آن گرفته شد.
وی گفت: تعریض پل سوم مانع از ساخت پل نهم بر روی کارون نمی شود وقرار نیست به خاطر این کار طرح ساخت پل نهم کن فیکون شود.
وی در پایان خاطر نشان ساخت:مسئله این است که جاده ساحلی از اینجا شروع می شود و نقطه شروع ترافیک همین جاست و با ادامه جاده ساحلی به سمت کوی ملت ما آن پل را هم در دست کار داریم و طراحی های آن در حال انجام است.
غلامرضا سبزعلی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیزدر گفت و گو با خبرنگار رهیاب در این خصوص اظهار داشت:پل نهم قرار است زده شود تا ترافیک کیانپارس را کم کند و پارک شهروند به وسیله این پل به پشت سید خلف و جاده کمربندی اندیشمک متصل شود.
وی افزود: این پل در اواخر دولت دهم با کسری بودجه مواجه شد واین پروژه که 60 الی 70 درصد پیشرفت هم داشت در حال حاضر متوقف شده است.
عضو شورای شهر اهواز ادامه داد:تعریض پل سوم گره ترافیکی فعلی را حل می کند و این پروژه با مشورت کامل اجرایی شده است حتی قرار بود دوطبقه باشد ولی به دلیل هزینه بالا و زمان زیادی که برای ساخت نیاز داشت از دستور کار خارج شد
وی تصریح کرد:با این تعریض بنای باز کردن گره ترافیکی این محدوده را داریم علاوه براین با احداث پل نهم که استاندار دستور آن را به معاون عمرانی استانداری برای پیگیری داد حجم قابل توجهی از ترافیک کاهش پیدا می کند.
سبزعلی گفت:البته کارهای دیگری که در حل گره های ترافیکی تاثیرگذار است را آغاز کرده ایم تاثیر دارد که تکمیل کمربندی صنایع فولاد از آن دست پروژه ها است که سبب کاهش تردد ماشین های سنگینی و حتی سبک می شود.
وی خاطر نشان ساخت:اگر بگوئید پل کابلی موجب ترافیک شده است قابل قبول است چون به نظرم کارشناسی قوی صورت نگرفت البته قصد محکوم کردن کسی را ندارم ولی پل سوم قطعا باعث کاهش بار ترافیکی در ان نقطه خواهد شد.
بازدید:۵۹۲
آقای سبز علی ، پل هشتم ( کابلی ) خلاف طرح جامع شهر اهواز بود مسئولین وقت گوش نکردند . این تعریض هم بنظر چندان ضرورتی نداشت شما هم گوش نمیکنید . متاسفانه جای کار کارشناسی در شهرداری بسیار خالی است . زیر گذر شریعتی هم جای تامل بسیار داشت . شهردار قبل انجام داد . الآن هم میگوییم سر جدتان کاری به فلکه دوم کیانپارس نداشته باشید . بابا جان بروید راه حل های جامع برای مشکلات شهر پیدا کنید .
