کد خبر: ۱۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ 14 April 2014

کمبود 14000 تابلوی راهنمایی در جاده های خوزستان


استاندار خوزستان از کمبود 14 هزار تابلوی راهنمایی و رانندگی در جاده های استان خبر داد. عبدالحسن مقتدایی امروز در گردهمایی و آیین تجلیل از فعالان و خادمین ستاد راهیان نور و ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان با اشاره به مشکلات ایمنی جاده های استان گفت: در طول جاده های استان کمبود 14 هزار تابلو راهنمایی و رانندگی وجود دارد.


وی در ادامه با انتقاد از وضعیت سرویس دهی جایگاه های سوخت در جاده های استان اظهار کرد: بازدید و نظارت مستمر بر جایگاه های سوخت که موظف به خدمات رسانی صحیح به مصرف کنندگان هستند ضروری است.


مقتدایی وضعیت پایانه های استان را نیز نامناسب توصیف کرد و گفت: مناسب سازی ترمینال ها پیش شرط تامین ایمنی و کاهش خطر در جاده هاست و باید به محل تامین آرامش راننده و مسافر تبدیل شوند. وضعیت این ترمینال ها بیانگر نحوه مدیریت فرمانداران و شهرداران استان است.


وی همچنین از نحوه رفتار با مسافران در فرودگاه های استان انتقاد کرد و گفت: خدمات و سرویس دهی خوبی به مسافران ارائه نمی شود و ظرفیت فرهنگی لازم برای احترام به مسافر نیست.  به طور مثال به جای نصب سیستم ایکس وی وسایل مسافران به شیوه بسیار نامطلوبی بازرسی می شود.


معرفی فرهنگ مشترک برای خوزستان


استاندار خوزستان  مجددا معرفی یک فرهنگ مشترک و تعاملی برای استان را خواستار شد و گفت: فرهنگ «نخل و نفت» که در گذشته در استان حاکم بوده با وقوع انقلاب و جنگ و دوره بازسازی دستخوش تعامل و تعارض هایی شده است.


به گفته وی، ما در یک سردرگمی فرهنگی به سر می بریم و جای فرهنگ مشترک در استان خالی است که کارشناسان و اهل فن باید بیایند و نسخه بپیچند.


وی با اشاره به اینکه در مرزها فرهنگ دفاع مقدس، در ماهشهر فرهنگ صنعتی و در شمال استان فرهنگ کشاورزی حاکم است، تاکید کرد: برای تحقق توسعه، بسیاری از ارزش های اقوام و طوایف باید کنار گذاشته شود.


تداوم خدمات سفر در طول سال


رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان همچنین با اشاره به سفرهای کاروان های راهیان نور گفت: تحمل این جماعت عظیم هزینه ای است که ما باید به دلیل سکونت در این منطقه جغرافیایی و شهرت به مهمان نوازی بپردازیم.


وی خوزستان را جزو امن ترین استان های کشور عنوان کرد و افزود: خدمات ستاد سفر باید در تمام سال استمرار یابد.


مقتدایی اظهار کرد: اعتقاد دارم که با شرایط موجود می شود خدمات بهتری به مردم ارائه کرد و فرهنگ خدمات رسانی به مردم، پاکیزگی شهرها و تامین امنیت نه فقط در نوروز بلکه در تمام سال باید نهادینه شود.