کد خبر: ۱۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ 02 May 2014

بی توجهی به پرچم ایران تا این حد؟


سازه نیوز:شهرداری تهران در بزرگراه ها،پل ها و ....ظاهرا به بهانه زیبائی یاهر بهانه دیگر" جهت پرچم" را از افقی (سومین ویژه گی)به عمودی تغییر داده و صدای کسی هم در نمی آید و اعتراضی نمیکند. اینکه شهردار محترم کنونی تهران باعث و بانی این اقدام تعجب آور بوده یا نه؟ تغییری در اصل ماجرا نمیدهد. این بی توجهی آشکار و عامدانه به نماد ملی ایران است و بر خلاف قانون اساسی.

 

شهرداری تهران در بزرگراه ها،پل ها و ....ظاهرا به بهانه زیبائی یاهر بهانه دیگر" جهت پرچم" را از افقی (سومین ویژه گی)به عمودی تغییر داده و صدای کسی هم در نمی آید و اعتراضی نمیکند. اینکه شهردار محترم کنونی تهران باعث و بانی این اقدام تعجب آور بوده یا نه؟ تغییری در اصل ماجرا نمیدهد. این بی توجهی آشکار و عامدانه به نماد ملی ایران است و بر خلاف قانون اساسی.
ممکن است بگوئید این اتفاق تازه ای نیست ،چرا حالا به یاد این موضوع افتاده ام!؟. حق با شماست وعذر خواهی میکنم .اما یاد آورانه مبارک روز خلیج فارس نهیبی بر من زد وبا عبور از اتوبان همت تصمیم گرفتم این اتفاق کهنه اما آزار دهنده را قلمی کنم. البته ربطی به این بزرگراه ندارد و در همه تهران دیده میشود و شما هم حتما دیده اید.
موضوع به پرچم ایران باز میگردد که در حرکتی ظاهرا عامدانه از سوی شهرداری تهران تغییری جدی در آن داده شده و کسی هم به آن نه توجه میکند ونه اعتراضی. حرکتی که کج سلیقگی آشکار در آن غوغا میکند. آنهم با چرچم ملی!.
ویژگی های پرچم ملی یک کشور چیست؟.
1-رنگ
2-طرح
3-جهت
البته زیبائی هم مطرح است که به طرح باز می گردد و سلیقه و فرهنگ و تاریخ یک ملت. این 3 ویژگی حاصل وفاق ملی بوده وبه هیچ دولت و ملتی دیگر ارتباط ندارد. اما همانگونه که انتظار داریم به آن حرمت گذاشته شود - که انتظار بجائی ست - دیگر ملل هم انتظار مشابهی از ما دارند که آنهم امر بجائی ست. به هر حال اهانت به پرچم اهانت به یک ملت و کشور است نه دولت آن.چه خوشمان بیاید ،چه نیاید.
به حاشیه نرویم. اگر اشتباه نکنم از زمان حضور شهردار فعلی تهران در سمت خود در حرکتی عجیب شهرداری تهران اقدام به ایجاد تغییری در پرچم ایران کرده و علنا و سرخود جهت آنرا تغییر داده است.در بزرگراه ها،پل ها و مراکز عمومی این سازمان مردم نهاد ظاهرا به بهانه زیبائی یاهر بهانه دیگر" جهت پرچم" را از افقی (سومین ویژه گی)به عمودی تغییر داده و صدای کسی هم در نمی آید و اعتراضی نمیکند. اینکه شهردار محترم کنونی تهران باعث و بانی این اقدام تعجب آور بوده یا نه؟ تغییری در اصل ماجرا نمیدهد، اما حداقل ایشان میتواند این اشتباه تا حدی اهانت آمیز به پرچم ملی را جبران و دستور مقتضی را صادر کنند. مگر نماد ملی وسیله زینتی ست که شهرداری اجازه چنین کار بدی را به خود داده و میدهد؟ شهرداری با چه مجوزی چنین کاری که بر خلاف قانون اساسی کشور است داده ؟"جهت پرچم" عین طرح و رنگ ، بخشی از ویژه گی آن تلقی میشود.عذر میخواهم اما آنچه در تهران دیده میشود پرچم ایران نیست.
آقایان محترم در شهرداری تهران:میخواهید اتوبان ها و پارک ها را زیبا کنید ، وسیله دیگری پیدا کنید. با پرچم ملی شوخی بی جا نکنید. امروز جهت ،فردا لابد تغییر ویژه گی دیگری را رقم خواهید زد. جناب آقای قالیباف در حسن نیت شما و زحماتتان تردیدنداریم اما این خطای علنی را اصلاح فرمایید.خواننده محترم نظر شما چیست؟

بازدید:۲۶۳
برچسب ها: پرچم ایران