کد خبر: ۱۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ 06 May 2014

پیوند اقتصاد و نظام مهندسی ساختمان کشور


سازه نیوز:طی حکمی ازسوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، طهماسب مظاهری به عنوان نماینده ویژه ترکان در امور رسیدگی و تحلیل حوادث حوزه صنعت ساختمان منصوب شد که با توجه به تجارب بی شائبه وی در زمینه اقتصاد می توان امید داشت پیوند مستحکمی میان اقتصاد و نظام مهندسی ساختمان کشور رخ دهد.

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بنا به ضرورت پیشگیری از حوادث ساختمانی ، بررسی و کاهش خسارت های انسانی ، مالی و اجتماعی آن ، طی حکمی طهماسب مظاهری را به عنوان نماینده ویژه خود در امور رسیدگی و تحلیل حوادث حوزه صنعت ساختمان منصوب کرد.

در بخشی از حکم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خطاب به دکتر مظاهری آمده است : امید است با توکل بر خدواند قادر متعال ، در جهت اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، خدمات ماندگاری حاصل آید . شایان ذکر است ، طهماسب مظاهری از سال 1380 تا 1383 وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت هشتم بوده و در سال 1386 به عنوان ریئس کل بانک مرکزی انتخاب شد و در حال حاضر استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران می باشد

گفتنی است با توجه به سابقه فعالیت مظاهری در حوزه اقتصاد می توان امیدوار بود تحولی شگرف در عملکرد دوره ششم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ایجاد شود. چرا که دانش و علم دکتر مظاهری در حوزه اقتصاد ودارایی می تواند استراتژی های جدیدی را در اقتصاد صنعت ساخت وساز کشور ایفا نماید و در نهایت نقش سازمان نظام مهندسی را به عنوان بازوی اجرایی این حوزه پررنگ تر از گذشته کند. از آنجایی که صنعت ساختمان بخش عمده ای از اقتصاد کشور را شامل می شود

، انتخاب مظاهری به نوعی می تواند تکمیل کننده خط مشی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور باشد و مسیر جدیدی را پیش روی برنامه های بلند مدت سایر سازمان های نظام مهندسی استانی قرار دهد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این انتصاب می تواند گامی به سوی ایجاد رویکرد اقتصاد مسکن در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور باشد؟ و تا چه میزان ظرفیت و پتانسیل های دکتر مظاهری می تواند فصل تازه ای را برای تعالی اقتصاد مسکن در نظام مهندسی ساختمان ایجاد نماید؟

بازدید:۷۷۰