کد خبر: ۱۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ 20 May 2014

«روزنامه كارون» هميشه حامی منافع استان و اقوام خوزستان بوده است


شنبه هفته جاری گزارشی از بازی تیم فولاد خوزستان و السد قطر و حواشی آن در روزنامه کارون منتشر گردید و پس از آن عده ای آگاهانه با جوسازی و جمعی ناآگاهانه و به علت نداشتن اطلاعات کافی، سعی در تخریب خدمات این رسانه خوزستانی و دامن زدن به برخی مسائل قومی برآمدند. اینکه در کار رسانه ای از مطلبی واحد به فراخور میل و استنباط خواننده برداشت های متعددی بشود امری اجتناب ناپذیر است اما در این مورد پیش آمده از آنجا که مدیرمسئول و گردانندگان این روزنامه از همکاران قدیمی مطبوعاتی می باشند و شناخت کاملی از دیدگاه های آنها داریم وارد کردن شبهاتی این چنین را ناروا می دانیم.
روزنامه کارون (فجر سابق) در طول 20 سال فعالیت خود به نوعی بخشی از حافظه تاریخی مردم این دیار محسوب می شود، شاید هنرمند، نویسنده، ورزشکاری، چهره و یا مسئولی - از هر قومیتی - در استان یافت نشود که بخشی هر چند کوچک از بالندگی خود را مدیون این روزنامه نباشد.
و مطمئنا در تخصص، تعهد و نگاه انسانی، دردمندانه و فارغ از مسائل قومی مدیرمسئول و گردانندگان این روزنامه همه همکاران مطبوعاتی و حتی خوانندگان پرشمار «کارون» را متفق القول می یابید.
سخن کوتاه کنیم. خوزستانی های عزیز باید بدانند که رسانه ای مستقل از این دست شاید فراتر از بسیاری نعمات خدادادی، سرمایه این استان به شمار می آید و چه حقوقی که بواسطه عملکرد صادقانه آن احقاق شده است و چه خطراتی که از این استان دفع شده است و نمی بایست تحت هیچ شرایطی این نعمت را از دست داد و یا تضعیف کرد.
باید دانست برخوردهایی این چنین حداقل تاثیری که خواهد داشت، دلسردی مجموعه بزرگی از خادمان و دلسوزان مردم در جامعه مطبوعات نسبت به حرکت صادقانه و دردمندانه خود است. به همه و خودمان توصیه می کنیم قدرشناس زحمات دیگران باشیم و فرصت سوزی نکنیم.
نمايندگان اهواز در مجلس:
روزنامه كارون هميشه حامي منافع استان و اقوام خوزستان بوده است

 

نمايندگان اهواز در مجلس شوراي اسلامي درباره برخي جوسازي‌هاي صورت گرفته عليه روزنامه كارون طي روزهاي اخير واكنش نشان دادند.
سيدشريف حسيني، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در اين باره گفت: طي روزهاي گذشته برخي افراد كه متاسفانه برخي از آنها اهداف و اغراض خاصي را دنبال مي‌كنند با دستمايه قراردادن يك گزارش ورزشي دست به تحركاتي زده و سعي نمودند اين گزارش را عليه يكي از اقوام عزيز خوزستاني نشان بدهند. اين در حالي است كه من شخصا با شناختي كه از مديرمسوول روزنامه دارم كه از اصيل‌ترين چهره‌هاي مطبوعاتي خوزستان به شمار مي‌رود اصولا حتي فكر چنين موضوعي را در ذهن ايشان نمي‌بينم چه برسد به اينكه خداي ناكرده بخواهد روزنامه تحت مديريتش به اقوام شريف خوزستاني جسارتي نمايد.

21860_739
حسيني افزود: كارون به دليل تيراژ بالا حتي يك كلمه و يك جمله‌اش مورد حساسيت و رصد خوانندگان بي‌شمارش قرار دارد و من با قاطعيت مي‌گويم گزارش مذكور صرفا در جهت حمايت از ورزش و نماينده فوتبال خوزستان بوده و كمترين سوء‌نيتي در تهيه آن نبوده است؛ اما متاسفانه عده‌اي سعي نمودند از آب گل‌آلود ماهي بگيرند و با برداشت‌هاي خاص و بهانه قرار دادن برخي كلمات و جمله‌بندي‌هاي اين گزارش تلاش كردند به اهداف خود برسند.
وي در خاتمه گفت: كارون حدود 20 سال است همواره حامي مردم و منابع خوزستان و همه اقوام شريف ساكن در آن بوده و به همه شهروندان عزيز كه به دليل احساسات پاك خود و خصوصا در پي جوسازي‌هاي صورت گرفته برداشت‌هاي سوء‌اي از اين گزارش داشتند صراحتا مي‌گويم كارون از اين گونه اتهامات و اغراض كاملا بدور است و تاثيرگذارترين نشريه خوزستاني در حمايت از اقوام و منافع استان خوزستان مي‌باشد.
همچنين سيدشكرخدا موسوي ديگر نماينده اهواز در مجلس گفت: يقينا اين سوء‌برداشت از گزارش و شايد هم نحوه چينش و جمله‌بندي بوده و مطمئن هستم مديريت روزنامه آنقدر به اوضاع و احوال خوزستان اشراف دارد كه هرگونه سوء‌تفاهم ايجاد شده را در مطالب بعدي خود برطرف نمايد.
موسوي ادامه داد: جوسازي‌هاي صورت گرفته عليه روزنامه كارون برنامه‌ريزي شده و با اهداف خاص تفرقه‌افكنانه صورت مي‌گيرد و مردم شريف استان يقينا دوستان و حاميان واقعي خود را كه سال‌ها در خط اول سنگر رسانه‌اي مردم و اقوام اين خطه از منافع آنها حمايت بي‌دريغ كرده به خوبي مي‌شناسند.
وي افزود: اصولا قابل هضم نيست روزنامه‌اي كه همواره از منافع استاني و مردم خوزستان دفاع مي‌كند و اين موضوع را سال‌هاست به اثبات رسانده و كاركنان و مديريتش همگي از جوانان و شهروندان همين اقوام عزيز خوزستان هستند بخواهد عليه منافع و فرهنگ مردم استان خود حركتي انجام بدهد.

 

بازدید:۳۵۴