کد خبر: ۱۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ 22 May 2014

حسيني: از وضع فعلي پروژه مترو اهواز راضي نيستيم


سازه نیوز:نماینده اهواز در مجلس گفت: وقتی پروژه‌ای تعریف می‌شود باید برای آن یک زمان مشخص تعيين شود و هر چه با تاخیر بیشتری تمام شود، زمان و هزینه بهره‌برداری بیشتر می‌شود. پروژه مترو اهواز همزمان با مترو مشهد و تبریز استارت خورد؛ در حالی که هم اکنون مترو مشهد در حال استفاده است و مترو تبریز هم در مرحله ورود واگن قرار دارد.

 

سيدشريف حسيني  اظهار كرد: دلیل این که مترو اهواز تاکنون به بهره‌برداری نرسیده عدم توانمندی‌هاست یا عدم ثبات مدیریت؟ واقعیت این است مدیر ما باید همزمان چندین نفر را راضی کند و ما در خوزستان مدام در حال قانع کردن همدیگر هستیم.

 

وي با بيان اين كه در یک مقطع زمانی یک سری کارها در پروژه‌اي انجام می‌شود ولي پروژه دوباره افت می‌کند، افزود: دولت 30 میلیارد تومان سهم خود در پروژه مترو اهواز را پرداخت کرد ولی شهرداری برای پرداخت 30 میلیارد تومان با مشکل مواجه بود که در جلساتی با مدیرعامل شرکت ملی نفت توافق شد که این شرکت سهم آلايندگي خود را پرداخت کند تا شهرداری از این درآمد، هزینه‌هاي مترو را بپردازد كه تاكنون اين توافق اجرايي نشده است.

 

حسيني ادامه داد: اما با این همه، ما نسبت به وضعيت فعلي پروژه مترو اهواز رضایت نداریم.

 

وي تصريح كرد: مشکل ما نماینده‌ها این است که فکر می‌کنیم کارمان جابه‌جا کردن افراد است و فکر می‌کنیم افراد اطراف خودمان بهترین مديران هستند در حالی که بعدا متوجه می‌شویم که نه توانایی این کار و نه مدیریت لازم برای انجام آن را دارند.

 

نماینده اهواز گفت: در چنین وضعیتی؛ استاندار، شهردار و نماینده مجلس اقتدار ندارند. باید برای انتخاب مدیران یک چارچوب مدیریتی تعریف شود و افراد براساس آن انتخاب شوند.

 

وي عنوان كرد: در بحث مجموعه شهرداری نیز کارهای خوبی در حال انجام است اما انتظار مردم آن قدر زیاد شده که به مدیران فعلی فشار آورده است. درخواست ما از مردم این است که فرصت دهند شهرداری کار کند و در کنار فراهم آوردن زیرساخت‌ها به زیباسازی هم توجه داشته باشد.

بازدید:۳۶۸