کد خبر: ۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ 21 September 2011

صنعت آب كشور نيازمند سازمان نظام مهندسي است


سازه نيوز:به گزارش پايگاه خبري صنعت ساختمان خوزستان و به نقل ازایسنا:دبير انجمن صنفي مهندسين صنعت آب خوزستان گفت: متاسفانه در حال حاضر، تصميم‌گيري‌ها در بخش آب سليقه‌اي است و نظارتي از بيرون وزارت نيرو به تصميم‌گيري‌ها نمي‌شود.


فتح‌الله دهكردي اظهار كرد: براساس ماده 15 قانون سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي كه سال 85 ابلاغ شد، تمام سازمان‌ها و نهادهاي دولتي مجبور به تاسيس انجمن‌هاي صنفي و فني‌و‌حرفه‌اي در 6 ماه شدند.


وي افزود:اما متاسفانه اين قانون ضمانت اجرايي ندارد و اگر ارگان يا سازماني اقدام به اين كار نكند، تخلف به حساب نمي‌آيد.


دهكردي با بيان اين‌كه عدم تاسيس اين انجمن‌ها موجب نبود نظارت و مشاوره‌هاي فني در آن سازمان‌هاي مي‌شود گفت: ماده 15 قانون سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي به منظور گرفتن نظرات و مشورت از انجمن‌ها ابلاغ شده بود.


دبير انجمن صنفي مهندسين صنعت آب خوزستان خاطرنشان كرد: صنعت آب در كشور همانند بخش ساختمان نيازمند سازمان نظام مهندسي است تا در جايگاهي باشد كه بتواند به‌صورت رسمی و قانونی در تصميم‌گيري‌ها دخالت كند.


وي ادامه داد:در حال حاضر اگر تصميم اشتباهي در بخش آب گرفته شود، مجموعه قانونمند و نظامندي در كشور وجود ندارد كه جايگاه آن را داشته باشد كه در نظرات تخصصي و فني دخالت كند. به عنوان مثال تمام كارشناسان  در بحث انتقال آب از سرشاخه‌هاي كارون معتقدند انجام اين كار اشتباه است اما وزارت نيرو بدون توجه به اين نظرات كار خود را انجام مي‌دهد.


دهكردي از اخذ مجوز تشكيل مجتمع فني و حرفه‌اي خانه مهارت وابسته به اين انجمن درا هواز خبر داد و گفت: اين مجتمع در زميني به مساحت 400 متر مربع احداث شده و رشته‌هاي كشاورزي، فن‌آوري اطلاعات، عمران، مديريت صنايع، بهداشت و ايمني در آن آموزش داده مي‌شود. اين مجتمع هم‌اكنون آماده ثبت‌نام متقاضيان است و پيش‌بيني مي‌شود تا يك ماه آينده كار خود را آغاز كند.


دبير انجمن صنفي مهندسين صنعت آب خوزستان با اشاره به اين‌كه در حال انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم تحقيقات خوزستان برای آموزش‌هاي تخصصي كوتاه‌مدت در اين مجتمع هستيم بيان كرد: ظرفيت كلاس بستگي به دوره كلاس‌ها دارد و محدوديتي در تعداد ثبت‌نام كننده‌ها نداريم.


بازدید:۲۲۵