کد خبر: ۱۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ 29 May 2014

با کمبود اعتبارات مواجه هستیم


سازه نیوز:معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته تنها 23 درصد از اعتبارات پروژه های عمرانی تحقق یافت. محمود سالمی در دومین جلسه کارگروه کاهش تصادفات آذربایجان غربی، افزود: سال گذشته برای پروژه‌های ملی عمرانی در حوزه راه 40 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که با توجه به محدودیتهای اعتباری تنها 23 درصد از آن برای اجرای طرح‌ها تخصیص یافت و امسال نیز برای این بخش 20 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که با توجه به حجم پروژه‌های در دست ساخت همچنان با محدودیتهای مواجه خواهیم بود.


وی افزود: به رغم کاهش اعتبارات عمرانی در سال جاری شاهد سیر نزولی آمار تصادفات درون و برون شهری در کل کشور هستیم که نتیجه تلاش و همراهی تمامی ارگانهای مسئول در این رابطه است.


سالمی ادامه داد: سال گذشته برای رفع نقاط حادثه خیز در کشور بیش از 2000 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که از این میزان 150 میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز به آذربایجان غربی پرداخت شد.


مدیرحمل و نقل و ترافیک آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به آمار مقایسه‌ای میزان تصادفات درون و برون شهری استان گفت: 45 درصد آمار کشته‌های حوادث رانندگی در کشور عابرین پیاده را شامل می‌شود که در این شاخص آذربایجان غربی رتبه 7 کشوری را دارد و باید نسبت به کاهش آن چاره اندیشی شود.


پیمان آرامون در ادامه با اشاره به اهداف برنامه پنجم توسعه در خصوص کاهش 10 درصدی تصادفات رانندگی در هر سال افزود: در بررسی شاخص‌های تحلیلی تصادفات رانندگی شاخص فراوانی به عنوان معیار جهانی ایمنی مورد توجه کارشناسان است که در این رابطه نیز آذربایجان غربی رتبه 11 کشوری را دارد.


وی میانگین کاهش تصادفات رانندگی منجر به فوت کشور در سال 92 نسبت به سال 91 را 5.7 درصد اعلام کرد و افزود: در این مدت در آذربایجان غربی نیز میزان تصادفات برون شهری منجر با 10 درصد و تصادفات منجر به فوت در حوادث راننتدگی درون شهری نیز سه درصد کاهش دارد.


جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه در گزارشی گفت: در 2 ماهه نخست امسال میزان حوادث رانندگی منجر به فوت درداخل شهرها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش دارد.


سرهنگ حسین عبدی افزود: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و فاصله طولی، تغییر ناگهانی مسیر عمده ترین عوامل وقوع حوادث رانندگی در جاه های استان را شامل می شود.


وی با اشاره به افزایش چهار درصدی میزان برخورد با متخلفین رانندگی در 2 ماه نخست امسال گفت: در سطح استان 95 دوربین نظارتی در امر کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی فعال است .


جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، اشکار سازی 25 نقطه پرحادثه در محورهای ارتباطی، افزایش تعداد بازرسین نامحسوس کنترل ناوگان مسافربری، افزایش تعداد اکیپ های نظارتی پلیس در جاده‌های استان و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مدارس حاشیه‌ای جاده‌ها و مساجد روستایی را از جمله اقدامات پلیس در امر کاهش حوادث رانندگی در استان اعلام کرد.


مجتبی رحمانی - مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی - نیز با اشاره به برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری برون شهری در استان گفت: در راستای افزایش ایمنی سفرها در قالب طرح نوسازی ناوگان مسافربری بیش از 80 درصد ناوگان مسافربری در استان نوسازی شده است اجرا شده است و در حال حاظر عمر متوسط این ناوگان در آذربایجان غربی به 17 سال کاهش یافته و این درحالیست که عمر متوسط ناوگان مسافری در کشور 21 سال است.



بازدید:۴۰۷