کد خبر: ۱۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ 14 June 2014

قوانین‌ عجیب دولت اسلامی عراق و شام


دفتر اطلاع رسانی «ولایت نینوا»ی داعش اطلاعیه ای مبنی بر نحوه حکمرانی در استان نینوا را منتشر کرده که از 16 بند تشکیل شده و در آن به تدابیری برای روزهای پیش رو اشاره شده است.
به گزارش کردپرس به نقل از سایت کُردی آوینه نیوز، در این اطلاعیه که دفتر اطلاع رسانی «ولایت نینوا»ی گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش غروب روز گذشته (پنجشنبه‌) منتشر کرده ضمن تبریک به مناسبت پیروزیهای اخیر نیروهای مسلح داعش در عراق به 16 مورد اشاره کرده که به عنوان مبنای حکمرانی در «ولایت نینوا» به شمار می رود که عبارتند از:

- دولت اسلامی عراق و شام در تلاش برای بازگرداندن سیادت خلافت و مقابله با ظلم و ستم شیعه «صفوی» و ریشه‌کنی آنان است.
- بر اساس شک و تردید هیچ اقدامی در برابر افراد در پیش گرفته‌ نمی شود، بلکه هر اقدامی که از سوی آنها صورت بگیرد با توجه به سند و مدرک است.
- آرامش شهروندان را تأمین می کنند در صلح و دوستی با شهروندان تعامل می کنند مگر اینکه کسی خودش بر دشمنی اصرار داشته باشد.
- آن دسته از اموال و دارایی هایی که داعش در موصل به دست آورده به دست «امام مسلمانان» ( احتمالاً منظور ابوبکر بغدادی، امیر داعش است) سپرده و وی در راستای تأمین منافع شهروندان خرج می کند و مجازات غارتگری و اقدامات مافیایی کشتن و به دارآویختن است.
- حکومت کافر است و درهای توبه به روی نادمانی که در مقابل حکومت انعطاف نشان می دهند باز است.
- تجارت مشروبات الکلی، مواد مخدر و سیگار ممنوع است.
- نیروهای ارتش و پلیس کافر هستند و دفتر ویژه ای برای توبه کارمندان نیروهای امنیتی با شروط و تدابیر ویژه دائر و مجازات افرادی که حاضر به توبه نشود مرگ است.
- به دست گرفتن اسلحه، گردهمایی و برافراشتن پرچم ویژه قابل قبول نیست.
- مقبره و زیارتگاهها، مکانی برای شرک ورزی هستند و باید ویران شوند.
- احکام و مجازات های تعیین شده در شریعت اسلام در مقابل شهروندان اجراء می شود.
- جای زنان خانه و پشت پرده است و تا لازم نباشد اجازه ندارند از خانه خارج شوند و هنگام خروج نیز باید لباس پوشیده و زیاد بر تن داشته باشند.

بازدید:۱۲۳۷
برچسب ها: داعش ، عراق ، شام