کد خبر: ۱۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ 14 June 2014

دستاورد مهم یک ساله دولت تدبير و اميد


به مناسبت 24 خرداد سالروز انتخابات یازدهم ریاست جمهوری روزنامه و رسانه های کشور از زوایای مختلف به بررسی این روز و دستاوردهای یکساله دولت احمدی نژاد پرداختند، در همین خصوص روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت:
اکنون یک سال از دولت تدبیر و امید می گذرد. دولت تدبیر و امید اعلام کرده است که از اعتدال تبعیت خواهد کرد که به نظر می رسد اعتدال به معنای مدیریت عقلانی است. میانه روی اساس کار است و در میانه روی است که تعقل تحقق پیدا می کند. به همین دلیل آقای دکتر روحانی در بستری از عقلانیت گام برمی دارد و در این یک سال چنان دستاوردهایی داشته است که در آغاز شروع کار دولت یازدهم خیلی بعید به نظر می رسید، زیرا دولت آقای دکتر روحانی ویرانه یی تحویل گرفت و بسیاری از کارشناسان فکر می کردند که موفقیت در مدت کم بسیار بعید است اما تیم های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دولت آقای دکتر روحانی چنان قوی و هماهنگ و مدبرانه عمل کردند که در مدت همین یک سال توانست:

1- تورم بحران آفرین و خطرناک را مهار کند.

2- از وحشت مردم بکاهد و به آنان امید بهبودی بدهد و امید به زندگی را بیشتر کند.

3- در مذاکرات با غرب، با اینکه بسیار پیچیده و در لابه لای کلاف های سردرگم گذشته بوده است با حفظ عزت اسلامی و عزت ملی و در چارچوب حفظ منافع ملی اعتماد جهانی را به ایران جلب و ملت ایران را به آینده امیدوار کرده است و مسلما در آینده حاصل این مذاکرات به عنوان مهم ترین پیروزی جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران تلقی خواهد شد.

4- در همین مدت کم نظم مالی کشور را بازگردانده و آرامشی در همه سازمان های دولتی به وجود آورده و قطار تمشیت روزانه کشور را روی ریل اصلی خود قرار داده و در برابر هرگونه تندروی حزم و احتیاط عقلانی را از دست نداده است.

5- دولت آقای دکتر روحانی تنش های داخلی را کاهش داده و همه مخالفین را با اینکه سخت قافیه را باخته اند دعوت به آرامش و بردباری کرده است.

6- در مدت همین یک سال مانع افزایش بی مهار قیمت دلار شده و باعث ایجاد ثبات در بازار تجارت شده و چرخ های از کار افتاده صنعت را با روش مطمئن علمی به کار انداخته و با استفاده از وزرای ورزیده و کارآمد و شایسته اقتصاد کشور را با دستانی پرتوان مدیریت کرده است.

7- دولت پانزدهم در عرصه فرهنگ در همین یک سال عمر خود موفقیت های زیادی به دست آورده و تقریبا همه بخش های فرهنگی کشور را که در دولت نهم و دهم سخت آسیب دیده بودند مجددا زنده کرده و به حرکت سازنده درآورده است و از اشاعه اندیشه های مرتجعانه و بازدارنده خلاقیت که به صورت عمدی ترویج می شده جلوگیری کرده است.

8- دولت آقای دکتر روحانی در عرصه اجتماعی نیز به موفقیت های چشمگیری دست یافته و سیاست ایجاد تضاد طبقاتی را تبدیل به مودت و همکاری ملی کرده و دشمنی ها را کاهش داده و هر جا تخریبی صورت گرفته اقدام به ترمیم آن کرده است.

9- یکی از مهم ترین موفقیت های دولت آقای دکتر روحانی جلوگیری از غارت و دزدی و سوءاستفاده بوده است. در مدت این یک سال حساب و کتابی به وجود آمده و افراد را به احتیاط بیشتر واداشته که یقین کند اگر خطایی کند فوراً تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

10- یکی دیگر از موفقیت های آقای دکتر روحانی تلاش مشهود ایشان برای عمل به وعده هایی بوده که در جریان انتخابات به مردم داده بوده است.

11- در مدت یک سال آقای دکتر روحانی اعتبار جمهوری اسلامی ایران را در بین ملل جهان بالابرده و نشان داده که ملت ایران با انتخابات شکوهمند اخیر خود توان مواجهه با مشکلات عدیده از جمله مشکلات زاییده از حصر اقتصادی و تحریم را دارد.

12- مشکلات زیاد است. مردم واقع بین هستند و در هر حال می دانند که دشمنان از این موفقیت ها ناراحتند.

13- تبدیل ادبیات بی پروا به ادبیات سپاسی و مسوولانه.

14- تشکیل دولت شایسته و پرتوان در عرصه های سیاسی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی.

بازدید:۲۸۳