کد خبر: ۱۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۳ 29 June 2014

مزیت نسبی در ساخت تراورس‌های ریلی لحاظ شود


سازه نیوز:ساخت تراورس‌های ریلی در داخل کشور اگر با بررسی دقیق و سنجش مزیت‌های نسبی اقتصادی صورت گیرد ضمن کاهش وابستگی از خارج شدن ارز نیز جلوگیری می‌کند.

محمود رستم افشار - یک کارشناس  با اشاره به آغاز تولید ریل UIC 60 در شرکت ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های زیربنایی کشور در حوزه راه‌آهن و نیاز روزافزون ایران به خطوط ریلی جدید قطعا تولید متریال لازم برای ساخت ریل یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های اقتصادی کشور به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: این مسئله‌ بسیار مهم که در دوره‌ مدیریت‌های قبلی چندان به آن بهایی داده نشد می‌تواند در این عرصه ضمن کاهش وابستگی‌ها و بالا آوردن میزان خود اتکائی صنعتی ایران نقش مثبتی در حفظ ارز کشور داشته باشد.

رستم افشار درباره نحوه استفاده از این طرح‌های اقتصادی در صنعت راه‌آهن کشور نیز گفت: آنچه در این حوزه اهمیت بالایی دارد سنجیدن مزیت نسبی پروژه‌هاست. برای این منظور باید کارشناسان اقتصادی با سنجش دقیق وضعیت داخلی تولید این کالا تعیین کنند که آیا تولید آن در ایران صرفه‌ی اقتصادی دارد یا خیر.

این کارشناس ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری سال به اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری طرح‌هایی مانند تولید این خط ریلی بسیار مهم می‌تواند اهداف بلندمدت کشور در حوزه صنعت را فراهم کند.

تفاهم‌نامه ساخت و تولید خط ریلی UIC 60 روز پنج‌شنبه هفته گذشته توسط وزرای راه‌ و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اصفهان منعقد شد که طبق این قرارداد شرکت ذوب‌آهن اصفهان موظف است این خط ریلی را با توجه به استانداردهای جهانی تولید و به وزارت راه و شهرسازی ارائه کند.

بازدید:۴۳۳