کد خبر: ۱۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۳ 03 July 2014

رویکرد وزارت راه و شهرسازی با پدیده حاشیه‌نشینی نرم‌افزاری است


سازه  نیوز:منا عرفانیان سلیم در حاشیه بازدید از دبیرخانه ستاد دائمی توانمندسازی شهرستان سبزوار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات به افرادی که در سکونتگاهای غیر رسمی و بافت‌های فرسوده اسکان دارند پیشرو است، اظهار داشت: بیش از 20 سال است که شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی تولیت ساماندهی بافت‌های فرسوده را برعهده گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در گذشته در حوزه توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی صورت گرفته است تصریح کرد: در سال 93 رویکرد وزارتخانه به سمت برنامه‌ریزی برای بسترسازی در این حوزه رفته است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرای در شهرستان‌ها باید در حوزه توانمندسازی به سمت آسیب‌شناسی بروند تا از بروز هرگونه خطایی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: از بحث‌های مهمی که در سال 93 پی گیر آن هستیم بحث آموزش و افزایش سطوح آموزشی برای این افراد است.

عرفانیان سلیم بابیان اینکه در هر یک از محله‌هایی که تحت عنوان سکونت‌گاه غیر رسمی شناخته می‌شود شاهد بروز استعدادهای درخشانی هستیم، افزود: سرمایه‌های انسانی بسیار خوبی در این مناطق وجود دارد باید از آنها در راستای توانمندسازی همین محله‌ها بهره گرفت.

وی با تأکید براینکه باید از ظرفیت‌های دانشجویی در راستای توانمندسازی این محله‌ها استفاده کرد، افزود: گروه‌های داوطلبی برای ایجاد بسترسازی‌های مناسب آموزشی می‌توانند در این زمینه بسیار مؤثر واقع شوند.

عرفانیان تأکید کرد: سبزوار قابلیت تبدیل شدن به یک شهر پایلوت و تشکیل ستاد و اجرای سند ملی توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی را داراست

مدیرکل مطالعات و ترویج شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی با تأکید براینکه اجرای هرگونه کاری در حوزه حاشیه‌نشینی بدون برنامه‌ریزی و هماهنگی اعضاء ستاد دائمی توانمندسازی غیر ممکن است، ادامه داد: دغدغه ما نیز مانند مدیران اجرایی شهر سبزوار اجرای یک طرح مناسب و ویژه برای بافت فرسوده در آن است.

بازدید:۳۰۳