کد خبر: ۱۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۳ 03 July 2014

پیش بینی اعتبار6میلیاردی برای تکمیل بیمارستان مسجد سلیمان


سازه نیوز:دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در نشستی ۴ ساعته به سؤالات خبرنگاران مسجدسلیمانی پاسخ داد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در ابتدای این جلسه غلامرضا جلیلی نیا مشاور مطبوعاتی دکتر جلیلی ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه ابراز امیدواری کرد با تعامل بین اصحاب رسانه و نماینده محترم شاهد حل مشکلات و پیشرفت مسجدسلیمان باشیم.

دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در پاسخ به سؤالات اصحاب رسانه به تشریح مسائل، مشکلات و اقدامات انجام شده در حوزه انتخابی خود پرداخت و گفت: در ابتدا تشکر ویژه ای دارم از عزیزان حوزه رسانه که تلاش های زیادی جهت کمک به ایجاد روشنگری و اطلاع رسانی به مردم و انعکاس دغدغه های آنان برای بهتر شدن شرایط می کنند. وی ادامه داد: رسانه ها از عوامل تأثیر گذار بر هر نهادی هستند. این نهاد می تواند یک نهاد اداری، سیاسی، فرهنگی،مدیریت شهری و…باشد که رسانه ها بر روی آنان تأثیر مستقیم دارند و این تأثیر مستقیم ایجاب می کند هر کس که در این نهادها فعالیت می کند این ارتباط را برقرار نماید تا هم نسبت به انعکاس عملکرد و هم استفاده از این ظرفیت جهت ترویج یک سری ایده ها و افکاری که مد نظر است بهره بگیرد. ایشان ادامه داد: وظیفه ی رسانه ها کمک به مردم برای پیشگیری از یک سری اتفاقات است تا مسئولین مربوطه هم امکان مواجهه با مشکل و رفع آن را داشته باشند. انتظار من به عنوان نماینده مردم این است که دوستان خبرنگار به من کمک کنند و مجموعه اطلاعاتی که از بخش های مختلف به دست می آورند را به بنده منتقل کنند چرا که قطعاً شما با یکسری افراد و اطلاعات خاص مواجه هستید. نباید این اطلاعات را نگه دارید که بعد به عنوان اعتراض آن را بیان کنید. هنر این است که ما این مسائل را مدیریت کنیم و قبل از این که خسارت، عمق پیدا کند آن را مدیریت کنیم….

IMG_5179

شما دوستان خبرنگار بعد از این هم باید نقش مؤثر و مطالبه گرانه اتان را ادامه دهید. اما باید در خبرهایتان انصاف را هم رعایت کنید. گاهی وقت ها می بینیم در بیان بعضی مشکلات کسانی مورد اتهام قرار می گیرند که نه نقش منبعی در آن دارند و نه نقش مدیریتی. نقش نماینده نقش هماهنگ کننده تاست. نقش نظارت بر آن منابعی ست که در اختیار قرار می گیرد تا اجرا شود. من هم از شما دوستان انتظاراتی دارم. شاید اولویتی که شما دوستان باید در نظر بگیرید ایجاد روحیه نشاط و امیدواری در شهر است. ما هر چه سیاه نمایی را در شهر بیشتر کنیم به خودمان بیشتر ضرر زده ایم. کسانی که نگاهشان به مناطق کمتر توسعه یافته برای ارائه ی سرمایه هایشان است اطلاعات واخبار را بررسی می کنند و اگر بد جلوه داده بشود آن فرد و سرمایه اش به شهر نمی آید. یکی از راههایی که سرمایه گذاران برای تثبیت سرمایه خودشان در منطقه مورد بررسی قرار می دهند ارزیابی اطلاعات محلی و منطقه ای ست. اگر ببینند تثبیت و آرامش و تأمین برای او و جود دارد می آیند. این را هم بدانیم بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت ها برای سرمایه گذاری دیگر ورود نمی کنند و باید بخش خصوصی سرمایه گذاری کند پس راه برون رفت از مشکلات این است که در این شهر پول و سرمایه گذار بیاید تا شغل ایجاد شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصحاب رسانه هم مثل نماینده مجلس مطالبه گر هستند و مدیران باید به آنان پاسخگو باشند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان عضو هیأت رییسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث اعتبارات اگر امسال نسبت به سال های گذشته میزان اعتبارات بیشتر شده است دلیلش همین فریادهایی ست که علیه تبعیض در توزیع منابع در این منطقه اعمال و پیگیری هایی که در حوزه های مختلف صورت گرفته است. وی گفت: در شرایط موجود مسجدسلیمان، یک سری واقعیت ها وجود دارد که نشان از عقب ماندگی از شاخص های توسعه می دهد. امروز همه ی ما به جد نگران هستیم که چرا اشتغال در مسجدسلیمان بر اساس آمارگیری مرکز آمارگیری ایران ۴۳ درصد اعلام می شود. اما آیا حل این مشکل تنها وظیفه ی نماینده است و یا این که وظیفه ی مجموعه ای از مسئولین که نماینده هم جزیی از آنان می باشد؟ بدون هرگونه مماشات و وابستگی و تعلق خاطر چه به لحاظ سیاسی، چه اقلیمی و چه خانوادگی تمامی کسانی که در این مسئله مقصر بوده اند باید مورد سؤال و مؤاخذه قرار گیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دو سال پیش که به عنوان نماینده شما وارد مجلس شدم دولت دهم با شرایط بسیار سختی روبرو بود به نوعی که درآمدها به سختی تأمین می شد. اولین اقدامی که دولت انجام داد جلو تمام پروژه های عمرانی را گرفت تا بتواند حقوق مردم را پرداخت نماید. این توقف باعث فشار مضاعف بر مناطق و شهرهایی شد که در زیر ساخت ها چیزی نداشتند که ما هم یکی از آن مناطق بودیم. در آن زمان اولویت اول ما بحث زیر ساخت ها برای ایجاد اشتغال بود. در بحث پتروشیمی عملاً ۱ سال برای پیگیری گرفتاری های اداری و بانکی وقت ما صرف شد. پتروشیمی فرایند بسیار پیچیده ای داشت، اگر می بینید گره از کار پتروشیمی باز شده است لطف خداوند بوده و ما تنها به عنوان خادم مردم پیگیر کارها بودیم. نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از پروژه هایی که جزء پروژه های زیر ساختی بود پست ۴۰۰کیلو ولت پارسوماش بود. ما برای توسعه شهر و توسعه کشاورزی نیاز به انرژی داریم این پروژه علیرغم تصویبی که در سازمان آب و برق شده بود سعی شد غیر توجیهی جلوه داده شود. مکاتبات زیادی انجام که بحمدالله مورد تصویب قرار گرفت.

وی در ارتباط با بیمارستان نمره ۲ نیز گفتند:بیمارستان نمره ۲ نسبت به پروژه های دیگر پیشرفت خوبی داشته است و امسال هم ۶ میلیارد تومان از منابع ملی برای آن پیش بینی کردیم. بخشی از تجهیزات این بیمارستان وارد و بخش دیگری هم قرار است خریداری شود. در دولت گذشته می خواستند این پروژه را بدون تجهیز و تکمیل کردن افتتاح کنند که من به شدت با آن مخالفت کردم و گفتم تا به صورت کامل تکمیل نشود نباید افتتاح شود. نماینده مسجدسلیمان در ادامه سخنان خود در ارتباط با پروژه دره سبز گفتند:

حجم قرارداد این پروژه ۱۰میلیارد تومان با متراژ ۳ کیلومتر بوده است. از نظر حجم قراردادی، قرارداد تمام شد اما متراژش تمام نشده است یعنی تنها حدود ۱کیلومتر اجرا شده است. افزایش قیمت ناشی از تورم دو سال گذشته باعث شد قیمت تمام شده این پروژه را آن قدر بالا ببرند که با اجرای یک سوم پروژه کل منابعش صرف شود. اما سوالی که پیش می آید این است اساساً این پروژه چه نفعی برای مردم داشته است و اصلاً چه ضرورتی داشته است؟! این تنها تأمین کردن منابع برای یک عده پیمانکار بوده و لاغیر؟ ما با این ۱۰میلیارد می توانستیم یک پروژه دیگری تعریف کنیم که برای شهرستان اولویت می داشت. به اعتقاد من آنقدر که پیمانکاران از این پروژه لذت بردند مردم لذت نبردند. ومطمئن باشید چند سیلاب هم که بیاید این پروژه از بین خواهد رفت.

جلیلی در بحث فاضلاب شهری نیز گفتند: سال گذشته با همکاری مدیر کل آب و فاضلاب از محل منابعی که در اختیار استان بود قرار بر این شد از محل فروش اوراق مشارکت برای ۱۶ شهرستان از هر کدام سهم ۱میلیارد را برای مسجدسلیمان قرار دهیم و شما دیدید چه معضلی در این شهر به پا شد. مسیر محدود، فرایند اجرای پروژه کند و اوراق مشارکت هم به فروش نرفت. مردم هم حق داشتند که این همه اعتراض کنند. اما امسال قرار است با مبالغی که در نظر گرفته شده است این مشکل حل شود…

وی در ارتباط با پایدار کردن آب در مسجدسلیمان نیز گفتند: باید ظرفیت ۵۰ هزار لیتری منطقه تلبزان را به خط توزیع آب اضافه کنیم تا پایداری مان حدود ۹۸ درصد بالا برود. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتر جلیلی با انتقاد شدید از لوله های استفاده شده برای اصلاح شبکه گفتند: متأسفانه لوله هایی که برای اصلاح شبکه آب در شهر با روش ناجوانمردانه ای کارگزاری شده است لوله های بی کیفیتی بوده و با پیگیری هایی که انجام دادیم متوجه شدیم به جای این که از لوله های (pn16).استفاده می شد از لوله های ۶ استفاده کرده اند این یعنی این که مقاومت برای تحمل فشار آب به شدت پایین است و این خیانت به این شهر و مردم آن است. هر کسی که این قرارداد را انجام داده باید محاکمه شود. این فساد و دزدی از مردم است. در دوره مدیریتی هر کسی که بوده باید جوابگو باشد…

بازدید:۴۳۲