کد خبر: ۱۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ 23 July 2014

سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان شد

سازه نیوز:در ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ، اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دولت حسن روحانی، طی حکمی سعیدی‌کیا را به عنوان قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب نمود. او همچنین در تاریخ 31 تیر 1393 به سمت ریاست بنیاد مستضعفان انتخاب شد.

مراسم تودیع و معارفه محمد فروزنده و سعیدی‌کیا احتمالا روز شنبه آینده در محل بنیاد مستضعفان برگزار می‌شود.
محمد سعیدی کیا در سال 1325 در اصفهان متولد شد. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشتهٔ راه وساختمان از دانشگاه امیر کبیر تهران دریافت کرد.
محمود احمدی نژاد در تاریخ 23مرداد 1384 وی را برای تصدی وزارت راه وشهرسازی به مجلس معرفی کرد و پس از تایید مجلس این وزارت را در اختیار گرفت.
وی پیش از این وزیر راه و ترابری (دولت میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی) از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ بوده‌است. همچنین وزیر جهادسازندگی دولت خاتمی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ بوده‌است.
در ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ، اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دولت حسن روحانی، طی حکمی سعیدی‌کیا را به عنوان قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب نمود. او همچنین در تاریخ 31 تیر 1393 به سمت ریاست بنیاد مستضعفان انتخاب شد.

بازدید:۱۰۶۳