کد خبر: ۱۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ 01 August 2014

گسترش خدمات دلیل اصلی افزایش قیمت بلیت قطار


سازه نیوز:معاون مسافری راه‌آهن اعلام کرد: میانگین افزایش نرخ بلیت قطار پس از اعمال هزینه خدمات ایستگاهی کمتر از هفت درصد بوده و راه‌آهن این هزینه را صرف بهبود خدمات مسافران می کند.

سید محمد راشدی تصریح کرد: هزینه خدمات ایستگاهی اعمال شده با توجه به طول مسیر و تعداد ایستگاهی متفاوت است؛ در بعضی مسیرها هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته و در نقاط دیگر نیز میانگین بالا رفتن نرخ هفت درصد بوده است.

وی دلیل اصلی اعمال این هزینه‌ها را برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم در ایستگاه‌ها اعلام کرد و گفت:‌ در حال حاضر بیش از 150 ایستگاه فعال در کشور داریم که در بسیاری از آن خدمات مختلفی به مسافران ارائه می‌شود. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در راه آهن این خدمات باید گسترش یابد که البته به منابع مالی احتیاج دارد.

راشدی اضافه کرد: در صورتی که راه‌آهن قصد داشته باشد تمام هزینه‌های خدمات ایستگاهی را دریافت کند بهای بلیت بیش از 60 درصد افزایش می‌یابد اما کمک دولت این رقم در نرخ کرایه‌ها لحاظ نشده و نخواهد شد. این درصد جزئی نیز با هدف بالا بردن کیفیت خدمات بالا رفته و امیدواریم نتایج محسوسی داشته باشد.

وی درباره زمان دقیق افزایش قیمت بلیت قطارها نیز اظهار کرد: شرکت‌ها با توجه به افزایش هزینه خود درخواست رسمی افزایش قیمت بلیت را داده‌اند که در حال حاضر در مرحله آنالیز کارشناسی قیمت است.

معاون راه آهن ادامه داد: با توجه به زمان‌بر بودن، این مرحله افزایش نرخ‌ها به تابستان نمی‌رسد تا مردم بدون مشکل سفرهای خود را به پایان برسانند.

بازدید:۲۳۲
برچسب ها: افزایش ، قیمت ، بلیت ، قطار