کد خبر: ۱۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ 13 August 2014

صنعتی‌سازی در مسکن مهر تجربه‌ای موفق بود


سازه نیوز:معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای صنعتی‌سازی در مسکن مهر پروژه‌ای موفق بود، گفت: طرح جامع مسکن شهریورماه امسال رونمایی می‌شود و درباره تأثیرات صنعتی‌سازی مواردی دارد.

نشست تخصصی بررسی راهکارهای خروج غیر تورمی از رکود در بخش مسکن و حمل و نقل امروز پس از مراسم افتتاحیه همایش خروج غیر تورمی از رکود برگزار شد.

در این کارگاه تخصصی وزیر راه و شهرسازی، عبده تبریزی، مشاور وزیر راه و شهرسازی، معاونان حمل و نقل و مسکن وزیر راه و شهرسازی و فعالان بخش خصوصی در عرصه حمل و نقل و ساخت و ساز مسکن حضور داشتند.

در این نشست تخصصی بخش خصوصی دیدگاه‌ها و نظریات خود را درباره لایحه پیشنهادی خروج غیر تورمی از رکود ارائه کرد و مسئولان وزارت راه و شهرسازی نیز توضیحاتی در باره این بسته ارائه دادند.

در این کارگاه تخصصی حامد مظاهری درباره فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان اظهار داشت: در دهه 50 کشور ایران تجربه‌ای در صنعتی سازی داشت که با ورود کارخانه‌های بلوک شرق همراه بود. اما این طرح به شکست انجامید.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش مسکن مهر که صنعتی‌سازی شروع شد می‌توان گفت تجربه‌ای موفق داشتیم.

مظاهری ادامه داد: الزام بر این بود که باید درصدی از انبوه‌سازی به کمک فناوری‌های مدرن انجام شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمارهای متفاوتی از میزان درصد فعالیت‌های نوین در صنعتی‌سازی در بخش ساختمان ابراز می‌شود و در این باره آمارهای مختلفی وجود دارد. اما می‌توان گفت تا 20 درصد صنعتی سازی اجرا می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌بازار مسکن در ایران در دست بخش خصوصی است و همین امر در کنار آنچه مزیت‌های بسیاری دارد می‌تواند به ورود بیشتر صنعتی‌سازی کمک کند اما این امر نیازمند استقبال بخش خصوصی نیز است.

وی یادآور شد: استفاده از ابزارهای فناوری و صنعتی‌سازی در ساختمان را بازار تعیین می‌کند و باید شرایطی فراهم کرد که استفاده از این ابزار منطقی شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طرح جامع مسکن که شهریورماه امسال رونمایی می‌شود، به موارد مختلفی درباره تأثیرات صنعتی‌سازی اشاره کرده است.

 

بازدید:۹۷۴
کیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
0
0
ولی قبول کنیم که مسکن مهر طرحی کارشناسی نبود.....