کد خبر: ۱۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ 17 August 2014

شلوغ‌ترین مسیرهای هوایی جهان کدامند؟


آمار 10 مسیر هوایی که شلوغ‌ترین خطوط هوایی بین المللی در سراسر جهان هستند، نشان می‌دهد که سال گذشته مسیر هنگ کنگ به تایپه پرازدحام‌ترین مسیر هوایی بوده است. پایگاه اینترنتی تلگراف نوشت: مسیر هنگ کنگ به تایپه در تایوان با جابجایی 4.9 میلیون مسافر در سال 2013 شلوغ‌ترین مسیر هوایی جهان بود.

مسیر دوبلین به لندن سال گذشته جای مسیر لندن به نیویورک را به عنوان دومین مسیر هوایی شلوغ جهان گرفت.پرواز یک ساعت و 10 دقیقه‌ای میان پایتخت ایرلند به لندن شاهد جابجایی 3.5 میلیون مسافر در سال 2013 بود.مسیر هوایی جاکارتا به سنگاپور با 3.4 میلیون مسافر، در رتبه سوم شلوغ‌ترین مسیرهای هوایی جهان قرار گرفت. این مسیر از مسیرهایی که معمولا پرازدحام تصور می‌شوند مانند لندن به نیویورک با 2.7 میلیون مسافر نیز شلوغ‌تر بود.

مسیرهای پرطرفدار بعدی شامل سئول به توکیو، لندن به نیویورک، آمستردام به لندن، لندن به میلان، هونلولو به توکیو، نیویورک به تورنتو و نیویورک به پاریس بودند.

این آمار برگرفته از آمار انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) بوده است که حجم مسافران را بر مبنای مبدأ و مقصد مسیر هوایی نشان می‌دهد و برای شهرهایی که بیش از یک فرودگاه داشته اند مانند لندن آمار برای هر نقطه حرکت جمع شده اند.

قدرت‌های اقتصادی جدیدمانند اندونزی و شهرهای خاوردور که جمعیت بالایی دارند مانند توکیو، سنگاپور و سئول در صدر این فهرست قرار داشتند.

با این‌همه مسیر هنگ کنگ به تایپه که شلوغ‌ترین مسیر هوایی بود، شاهد کاهش 11.5 درصدی شمار مسافران در مقایسه با سال 2012 بود.

یکی از تعجب آورترین‌های فهرست 10 مسیر پرازدحام هوایی جهان، مسیر هونلولو (نزدیک‌ترین قسمت آمریکا به ژاپن) به توکیو بود که با 1.9 میلیون مسافر در این فهرست قرار گرفته بود. چهار مسیر از مبدأ یا به مقصد لندن جزو 10 مسیر هوایی پرازدحام بودند.

در اروپا شلوغ‌ترین مسیرهای هوایی دوبلین به لندن، آمستردام به لندن (2.7 میلیون مسافر) و لندن به میلان (2.1 میلیون مسافر) بودند.

طبق آمار یاتا، دو شهری که شاهد بیشترین افزایش مسافر بین خود بودند، میامی به سائوپولو بودند که مسافرانشان 29 درصد افزایش یافت با اینهمه تعداد مسافران 706 هزار و 457 نفر بود که باعث شد این مسیر به فهرست برترین‌ها راه پیدا نکند.

بازدید:۸۷۸