کد خبر: ۱۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ 25 August 2014

رشد سرمایه‌گذاری در عرصه ریلی کشور

سازه نیوز:معاون راه آهن جمهوری اسلامی از چابک سازی راه آهن کشور طی دو سال آینده خبر داد و گفت: هم اکنون شاهد رشد خوبی در سرمایه گذاری در عرصه ریلی کشور هستیم. محمدرضا نصرت نظامی در آیین معارفه مدیرکل راه آهن شمال شرق کشور در شاهرود اظهار کرد: منابع انسانی از جمله گنجینه های هر سازمان بوده و سازمانی موفق است که بتواند جهت توسعه، رشد و ارتقای سطوح مختلف از این گنجینه ها در زمان مناسب، مکان مناسب بهره ببرد.

وی افزود: علاوه بر منابع انسانی، منابع مالی هم جزو ارکان مدیریتی در توسعه و پیشرفت محسوب می شوند. در همین راستا راه آهن بر آن است که از منابع مالی بخش خصوصی نیز بهره مند شود البته سرمایه گذاری در محیط راه آهن کاری بسیار دشوار است چون سرمایه گذاری در بخش ریلی، اطلاعات و تخصص ویژه خود را نیاز دارد و نبود تخصص در بخش خصوصی باعث فرار سرمایه خواهد بود.

نصرت نظامی ادامه داد: در سنوات اخیر طوری برنامه ریزی شده است تا زوایای مختلف سرمایه گذاری در بخش ریلی به اطلاع سرمایه گذاران بخش خصوصی برسد و این بخش با آگاهی بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی افق های پیش روی راه آهن جمهوری اسلامی را روشن دانست و اضافه کرد: هم اکنون شاهد رشد خوبی در بخش سرمایه گذاری در عرصه ریلی کشور هستیم.

نصرت نظامی تصریح کرد: امروزه راه آهن صرفا کار مدیریت شبکه سیر و حرکت قطارهای شبکه خصوصی را عهده دار است و در حال حاضر با رویکرد برون سپاری فعالیت ها، در حال برنامه ریزی هستیم تا سهم حمل و نقل ریلی در کشور بسیار بیش از آمارهای کنونی باشد.

معاون راه‌آهن اضافه کرد: از آنجا که ساختار به عنوان پایه و اساس حرکت سازمان شناخته می شود به دنبال این هستیم با اصلاح ساختار و رفع گلوگاه های مشکل ساز ساختاری در جهت افزایش چابکی سازمان طی دو سال آینده گام‌های اساسی برداریم.

بازدید:۲۰۷