کد خبر: ۱۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ 05 September 2014

مطالبات مردم از سازمان نظام مهندسی باید شفاف سازی شود


سازه نیوز:رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان همدان گفت : مطالبات مردم از سازمان نظام مهندسی باید شفاف سازی شود چرا که خلق تقاضا از طرف مردم ، تقویت سازمان نظام مهندسی ساختمان را در پی دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی ، مهندس ترکان با بیان این مطلب اظهار داشت : در ایران ، پس انداز خانواده های ایرانی در یک واحد مسکونی خلاصه می شود لذا باید در افزایش عمر ساختمان ها با استفاده از مصالح استاندارد و بهره گیری از فناوری های جدید در اجرای پروسه ساخت و ساز ، کوشید.
وی گفت : مقررات ملی ساختمان در ایران به مقررات ساخت و ساز در دنیا بسیار نزدیک است لذا باید مردم از دست اندرکاران ساخت و ساز کشور ، ساختمان هایی را مطالبه کنند که بیش از صد سال عمر می کنند و نظام مهندسی ساختمان نیز باید در این خصوص پاسخگو باشد و مهندسان بدانند که باید در برابر خدمت رسانی مزد دریافت کنند نه در قبال مهر و امضای خود.
مهندس ترکان ادامه داد : در زلزله های اخیری که در کشور با قدرت 6.1 ریشتر به وقوع پیوسته ، خانه هایی که با مهر سازمان نظام مهندسی تایید شده بودند نیز تخریب شده است در حالی که بر اساس ایین نامه 2800 باید ساخته شده و مقاوم باشند.

وی افزود : یکی از نقاط ضعفی که در ساخت و سازهای کشور به چشم می خورد فقدان حضور مجریان ذی صلاح است که به همگان اجازه می دهد وارد پروسه ساخت و ساز شوند و با توجه به صحبت های استاندار محترم استان همدان به نظر می رسد که میلیون ها متر مربع ساخت و ساز در پیش است .
مهندس ترکان با تاکید بر اینکه فرصت های ساخت و ساز پیش رو ، بهترین روش برای توسعه گردشگری حلال در کشور عنوان می شود ، گفت : مطمئناً اگر گردشگر ایرانی امکانات مناسب گردشگری در اختیار داشته باشد به جای اینکه برای سفر به کشورهای همسایه برود و ارز از کشور خارج کند و خانواده را با خسران فرهنگی مواجه سازد ، در درآمدزایی کشور و توسعه گردشگری داخلی مشارکت خواهد نمود.

نمایشگاه ، فرصت توسعه علمی مهندسان است.

مهندس امیر متینی فرد نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان همدان گفت : برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان گامی موثر در راستای ارتقای دانش فنی و جایگاه علمی مهندسان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز محسوب می شود و آشنایی مهندسان با علوم مختلف و پیشرفت های صنعتی جدید از طریق برپایی نمایشگاه میسر شده و به روز رسانی دانش اعضا را ممکن می سازد.
وی افزود : بر پایی نمایشگاه صنعت ساختمان در نخستین گام معرفی علوم جدید به فعالان این عرصه و همچنین آشنایی آنها با یکدیگر بوده که ماحصل آن انتقال علوم ، فنون و تجارب مختلف است.

توسعه سرمایه گذاری با بهبود کسب و کار و ایجاد یک جامعه با نشاط و شاداب در ارتباط است

مهندس نیکبخت ، استاندار همدان نیز در آیین آغاز به کار نمایشگاه صنعت ساختمان همدان گفت : نظام مهندسی باید بازوی اجرایی استانداری در امر ساخت و ساز باشد . لذا استانداری زین پس تمهیداتی را فراهم خواهد کرد تا مصالح استاندارد در استان استفاده شود .
وی با اشاره به جلسه مشترک با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان همدان و هیات رییسه شورای مرکزی با حضور مهندس ترکان ، افزود : آنچه مسلم است ، این است که ساخت و ساز در همدان با کل کشور متفاوت است از این رو همدان باید مقصد گردشگری باشد نه مسیر گردشگری.
مهندس نیکبخت با مخاطب قرار دادن شهردار همدان و نماینده استان همدان در مجلس شورای اسلامی که در مراسم افتتاحیه حضور داشتند تاکید کرد تا همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گسترده تر شود .

وی اظهار داشت : مدیران استان از سرمایه گذاری در استان استقبال کرده و سرمایه گذاری یعنی کارآفرینی . متقاضیان سرمایه گذاری در استان می توانند در کمتر از یک روز مجوز فعالیت دریافت کنند و این به این دلیل است که بهبود کسب و کار را را مترادف با نشاط و شادابی در جامعه می دانیم.
وی با اشاره به صحبت های مهندس ترکان گفت : با توجه به اینکه مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز داخلی با موارد مورد استفاده در سایر کشورها یکسان است افزود : باید در نحوه همکاری کلیه بخش های دست اندرکار ساخت و ساز دقت بیشتری داشت تا با تعامل بیشتر ساختمان هایی بسازیم که عمر بیشتری داشته باشند.

 

بازدید:۱۰۸۵