کد خبر: ۱۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ 15 September 2014

روی میدان چهار شیر اهواز روگذر احداث می‌شود


سازه نیوز:معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از احتمال نهایی شدن طرح روگذر میدان چهارشیر در این هفته خبر داد.محمدعلی دوایی‌فر اظهار کرد: پیشنهادهای متعددی در خصوص طرح و نقشه روگذر میدان چهارشیر ارایه شده که گزینه‌ها در حال بررسی هستند.

وی ادامه داد: تاسیسات نفت و گاز، مخابرات و آب در ناحیه میدان چهار شیر، زیرزمینی است و چون هزینه جابه‌جایی این تاسیسات بسیار بالا است، امکان ساخت زیرگذر در میدان چهارشیر وجود نداشت، بنابراین برای حل مشکلات ترافیکی در این نقطه، ساخت روگذر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: برای ساخت تقاطع غیرهمسطح در این میدان خوشبختانه فضای مناسبی در اختیار است و در شرایطی عملیات ساخت آن انجام می‌شود که المان‌های داخل میدان (چهار شیر سنگی) ماندگار خواهد بود و میدان با همان شرایط ظاهری و ساختار فیزیکی خود حفظ خواهد شد.

دوایی‌فر افزود: در این پروژه، مسیر بلوار آیت الله بهبهانی تا میدان فرودگاه (شمال به جنوب) به صورت یک مسیر همسطح و از جاده ماهشهر به سمت میدان نخل (شرق به غرب) به صورت روگذر احداث می‌شود. همچنین جهت تردد و اتصال این نقاط چهار چپ‌گرد به صورت پل در این نقطه ساخته خواهد شد.

وی با بیان این‌ که احداث این روگذر به نمای میدان چهار شیر صدمه نمی‌زند و تعارضی با میراث فرهنگی ندارد، اظهار کرد: این پروژه می‌تواند یکی از کامل‌ترین پروژه‌های عمرانی اهواز باشد که در حل گره‌های ترافیکی در این نقطه اهمیت بسیاری خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در خصوص اعتبار ساخت روگذر میدان چهار شیر اهواز گفت: بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شهرداری اهواز به این پروژه اختصاص داده شده است و پس از نهایی شدن طرح روگذر، پیمانکار پروژه نیز انتخاب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، میدان چهار شیر یکی از آثار تاریخی شهر اهواز و ثبت ملی شده است. ساخت این اثر به دهه 30 خورشیدی برمی‌گردد.

بازدید:۷۷۵
برچسب ها: میدان ، چهار شیر ، اهواز