کد خبر: ۱۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ 22 September 2014

10 درصد ساختمان‌هاي در حال ساخت استان تهران بازرسی شد


سازه نیوز:مدير كل راه و شهرسازي استان تهران از نظارت جدي بر ساخت و سازهاي شهري خبر داد و گفت: 10 درصد از ساختمان‌هاي در حال ساخت استان تهران بازدید و بازرسی شده است.
فريبرز واحدي گفت: براساس ماده 35 قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان و دستور العمل وزارتي، نظارت بر چگونگي رعايت مقررات ملي ساختمان و قوانين شهرسازي و معماري را به صورت جدي آغاز كرده ايم.

مدير كل راه و شهرسازي استان تهران از بازديد و بازرسي مهندسان داراي پروانه اشتغال بكار استان تهران از 10 درصد از ساختمان‌هاي در حال ساخت اين استان خبر داد.

واحدي با اشاره به روند فعاليت كارشناسان ماده 35 تصريح كرد: كارشناسان مربوطه با مراجعه به مراجع صدور پروانه و دريافت مدارك مربوط به پروانه هاي صادره از ساختمانهاي دردست احداث آن مرجع بصورت موردي بازديد بعمل مي آورند كه در صورت رويت تخلفات ساختماني ، موضوع تخلفات به مهندسين ناظر و مجري جهت اصلاح ابلاغ و همزمان طي نامه اي از مرجع صدور پروانه توقف ادامه عمليات ساختماني و عدم صدور پايان كار تا رفع تخلف اعلام مي شود.

واحدي افزود : در صورت عدم اصلاح موارد تخلف مهندسين مربوطه به شوراي انتظامي ساختمان نظام مهندسي ساختمان معرفي مي گردند و پايان كار براي آن ساختمانها صادر نخواهد شد.

مدير كل راه و شهرسازي استان تهران با تاكيد بر ضرورت اجراي ماده 35 و نظارت عاليه بر ساخت و سازهاي شهري تاكيد كرد : بسيار اميدوارم تا اين نظارتهاي جدي سبب ترويج اصول معماري و شهرسازي، اعتلاي مهندسي استان، بالابردن كيفيت خدمات مهندسي و اجراي صحيح مقررات ملي ساختمان شود.

وي همچنين ياد آور شد استفاده از شركتهاي حقوقي ذيصلاح در راستاي اجراي ماده 35 قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان از برنامه هاي سالجاري اين اداره كل است. واحدي در پايان اعتلاي دانش مهندسي، افزايش بهره وري منابع، مواد و انرژي را از مهمترين دستاوردهاي اجراي ماده 35 قانون نظام مهندسي عنوان كرد .

بازدید:۹۰۷
برچسب ها: ساختمان ، بازرسی