کد خبر: ۱۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۳ 04 October 2014

مجازات شهرداران متخلف

سازه نیوز:معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: با شهردارانی که در زمینه جلوگیری از ساخت ‎و سازهای غیر مجاز کم‎کاری کنند، به شدت برخورد می‎شود. محمد اصلانی در جلسه ستاد مناسب‎سازی استان لرستان اظهار داشت: افراد معلول با درد، سختی و مشکلات ناشی از معلولیت خود زندگی می‎کنند و ما مسئولان به موجب آموزه‎های دینی، مسائل اخلاقی و تکالیف قانونی باید با اتخاذ تدابیر صحیح، زمینه و بستر را برای آسایش و آرامش آنها در جامعه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بنا به دلایلی با اعمال و انجام کارهای غلط در ساخت‎و ساز شهری مشکلاتی برای معلولان ایجاد می‎شود، بنابراین وظیفه‎ داریم که به جای اخذ مصوبات مختلف در جلسات، بیشتر بر روی نکات تاکید کنیم و این نکات باید مورد عمل واقع شوند.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان عنوان کرد: شهرداری به عنوان متولی امر در زمان صدور پروانه ساخت باید با نظارت بیشتر مانع از انجام تخلف در روند ساخت ‎و ساز شهری باشد.

اصلانی افزود: سازمان نظام مهندسی موظف است موازین و قوانین را در طراحی و اجرا رعایت کند، همچنین اداره کل بهزیستی استان باید نسبت به پیگیری مصوبات جلسه، تبیین و اهمیت‎سازی موضوع اقدام کند، تشکیل NGO برای تبلیغ اهمیت مناسب‎سازی فضا و همکاری با رسانه‎ها به خصوص صدا و سیما به منظور ساخت فیلم در جهت رفع موانع و مشکلات عبور و مرور معلولان در سطح شهرها ضروری است.

وی بیان داشت: با تهیه فیلم‎های اثرگذار می‎توان اذهان عمومی را نسبت به حق و حقوق شهروندی معلولان معطوف کرد، سپس این امر به مطالبات عمومی تبدیل می‎شود، به این ترتیب شهردار موظف به فراهم‎سازی شرایط مناسب برای معلولان در سطح شهر می‎شود.

اصلانی یادآور شد: شهرداری موظف است ظرف مدت 10 روز نسبت به بررسی ساختمان‎هایی که اجرای تخلفات ساخت ‎و ساز در آنها موجبات تضییع حقوق شهروندی به خصوص حقوق معلولان را فراهم کرده است، اقدام کند، همچنین گزارش ارزیابی و اقدامات بازدارنده توسط شهرداری باید به صورت مستند به اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری ارسال شود.

وی اضافه کرد: عدم اجرای قانون، تخلف محسوب می‎شود و تخلف مجازات را برای شخص یا سازمان خاطی به دنبال دارد، بنابراین با مهندسان ناظر متخلف در امر ساخت ‎و ساز و شهرداران متخلف برخورد قانونی صورت می‎گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‏‌های ما جلوگیری از ساخت‏ و سازهای غیر مجاز در سطح استان لرستان است در این خصوص همه تلاش خود را به کار می‌‏گیریم و با شهردارانی که در این زمینه کم‎کاری کنند، به شدت برخورد می‎شود.

بازدید:۵۵۷
برچسب ها: شهردار ، تخلف ، مجازات