کد خبر: ۱۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳ 12 October 2014

“رعایت ایمنی” همکاری تمام بخش های جامعه را می طلبد

سازه نیوز:در فرهنگ استفاده از انرژی دچار مشکل شده ایم. رییس گروه تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان که در سمینار ” الزامات ایمنی تجهیزات گاز” سخن می گفت افزود؛ تا زمانی که نگاه اسراف گرایانه به موضوع مصرف انرژی وجود داشته باشد قطعاً باید در انتظار بحران هایی در این زمینه باشیم. عبدالحمید قندریز با اشاره به آمار ۴۰ درصدی هدر رفت انرژی در ساختمان ها اظهار داشت؛ آیا نمی توان در این مصرف قابل تامل تجدید نظر کرد؟! ضمنا ایشان یادآور شد که فرهنگ مصرف هم باید همانند ساختمانها و شهرسازی که یک نماد است ، باید بعنوان نماد یک ملت محسوب شود.
قندریز ادامه داد؛ باید در این مورد برنامه ریزی های اساسی انجام پذیرد تا نسل فردا دچار مشکل نشود. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر یکی از راه حل های موجود است که با توجه به از بین رفتن بیش از ۶۰ درصد آب موردنیاز در ساختمان ها، باید مورد توجه بیشتر کارشناسان قرار گیرد.
این مقام مسئول، کاهش مصرف انرژی در ساختمان های دولتی را از مطالبات مردم دانست و بر این نکته تاکید کرد که در فرهنگ سازی عمومی ابتدا دولت می بایست خود وارد عمل شود. نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع هوشمند سازی ساختمان ها اشاره کرد و گفت؛ هوشمند سازی زمینه استفاده بهینه از انرژی را فراهم خواهد ساخت و استفاده بهینه از مواهب الهی، تضمین آینده فرزندان این سرزمین خواهد بود. رییس گروه تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد خواستار ارائه الگویی مناسب در زمینه کارهای فرهنگی و طرح های اقتصادی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها گردید.
وی در خصوص رعایت ایمنی در ساخت و ساز هم گفت: علیرغم پیشرفت جامعه بشری در زمینه تکنولوژی های نوین در ساخت و ساز، خطرات ناشی از عدم رعایت مسائل ایمنی نیز بیشتر شده است. عبدالحمید قندریز ” ایمنی ” را منبعی برای زندگی روزمره افراد دانست که فرد برای دستیابی به اهدافش به آن نیاز دارد. به گفته وی ارتقای ایمنی در جامعه، نیاز به همکاری تمام بخش ها دارد که در این میان رسانه ها نقش تعیین کننده ای ایفا می نمایند.

بازدید:۳۸۴