کد خبر: ۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۰ 06 October 2011

سومین نشست خبری سیتی سنتر مهزیار برگزار شد


سازه نیوز:به گزارش پایگاه خبری صنعت ساختمان خوزستان:در آستانه افتتاحیه سیتی سنتر مهزیار سومین نشست خبری ۱۳ مهرماه ساعت ۱۰ صبح با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار گردید.در این نشست مهران فرضی کاکش و عباس میاحی دو سرمایه گذار سیتی سنتر مهزیار و دکتر معدنی پور و مهدی جباری مشاوران پروژه به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفتند.
در ابتدای این نشست مهران فرضی کاکش با اشاره به پیشرفت پروژه گفت: ما الان در شرایط راه اندازی هستیم تا به تعهد خود عمل کرده باشیم. از ابتدا شعار ما این بود: کمی دیرتر راه اندازی میکنیم ولی خوب عمل می کنیم.
وی افزود: ما برای تکمیل پروژه تحقیقات به روزی انجام داد ه ایم. برای اجرای پروژه مشکلات فراوانی پشت سر گذاشتیم. یک زمانی می گفتیم اهواز شهربازی، فست فود، پاساژ ، مجتمع تجاری و.... ندارد سئوال های متعدد پیش روی ما قرار می گرفت حالا دو سرمایه گذار بخش خصوصی آمده اند و در یک پروژه سرمایه گذاری کرده اند تا به بخشی از آن چراها پاسخ بگویند ولی متاسفانه عده ای به خود اجازه می دهند تا چراهای دیگری را برای به زیر سئوال بردن خدمتی که انجام شده است بوجود آورند.
کاکش بیان کرد: ما تمام زیر ساخت های این پروژه را اجرایی کردیم. پارکینگ طبقاتی با پیشرفت 65 درصد مراحل تکمیل خود را پشت سر می گذارد که در آینده نزدیک با گنجایش 220 خودرو راه اندازی می شود. زیر ساخت ها برای اجرایی شدن این هدف بزرگ که تمام چرخه خرید را در مجتمع سیتی سنتر مهزیار بوجود آوریم در حال انجام است.
وی یادآور شد: بعد از راه اندازی پروژه برای 600 نفر اشتغال زایی مسقیم و برای یک هزار نفر اشتغال زایی غیر مستقیم ایجاد میشود که از مجموع این تعداد 120 نفر به صورت ستادی برای سیتی سنتر و شهربازی کار می کنند.
مهران فرضی کاکش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : ما در مهزیار سیستم بازرسی واحدهای تجاری را راه اندازی کرده ایم که بر اساس توافقات و قراردهای فی مابین پنج ساله هیچ واحدی این اجازه را ندارد که هزینه کالای ارائه شده را بیشتر از سایر مجتمع های تجاری سطح شهر ارائه نماید. در صورت مشاهده هر تخلفی ما حق برخورد با آن واحد را داریم. ما حتی با اجاره کنندگان واحدهای تجاری این شرط را گذاشته ایم که باید سعی کنند قیمت اختصاص داده شده محصولات در حد قیمت اجناس بازار دبی و ترکیه باشد.
مدیر سیتی سنتر مهزیار گفت: لطف خدا شامل حال ما شده تا در اجرای پروژه موفق شویم. ما چون از مردم هستیم و در کنار همین مردم بودیم لذا سود را سرلوحه کامل کار خود را قرار ندادیم.
اما دکتر معدنی پور مشاور راه اندازی و استراتژی سیتی سنتر مهزیار در این نشست خبری گفت: من واقعا از اینکه به سبب اجرای این پروژه در خدمت مردم خوزستان هستم خوشحالم ، در روز اول که با این پروژه آشنا شدم تصور کنونی را نداشتم ولی اکنون که روزانه با قابلیت های پی در پی پروژه آشنا می شوم بسیار خرسندم. این اتفاق خرسند تنها برای من بوقوع نپیوسته است بلکه برای همه کسانی که قرار است از خارج اهواز وارد سیتی سنتر مهزیار شوند اتفاق افتاده است.
وی افزود:در کشور های توسعه یافته بیش از 20 درصد اشتغال در نتیجه راه اندازی همین مجتمع ها و فروشگاههای زنجیره ای شکل می گیرد.  یک مجتمع خوب فقط به فروش کالا فکر نمی کند بلکه مثل یک هتل از مشتریان خود پذیرایی می کند تا مشتری ساعت های طولانی در مجتمع در رفت و آمد باشد. به همین دلیل سیتی سنتر مهزیار این قابلیت مهم و استراتژیک را دارد. برای مثال در این مجتمع از ایجاد سرویس بهداشتی در هر طبقه که حتی در مجتمع های تهران هم به آن توجه نمی شود دریغ نشده است تا مشتری در رفاه کامل باشد.
مشاور راه اندازی و استراتژی سیتی سنتر مهزیار یادآور شد: تمام مراکز خرید اهواز مورد بررسی قرار گرفتند تا ضعف ها و نکات قوت و تجربیات آنها استخراج شد و با توجه به مطالعاتی که در سطح تهران و کشورهای دنیا صورت گرفته بود یک صنف بندی ارائه دادیم  که در این صنف بندی از کلیه کاربری ها حداکثر استفاده صورت گرفت. به طور مثال در طبقات منفی یک و دو،قرارداد اولین هایپیر مارکت با برند دیوکس بر اساس استانداردهای روز دنیا در سطح استان خوزستان در سیتی سنتر مهزیار منعقد شده است.طبقه ای دیگر به سوپربرندهایی که تاکنون به خوزستان نیامده اند اختصاص داده شده است که این کار برای اولین در ایران صورت میپذیرد.
وی مدعی شد: هرکسی که در سیتی سنتر مهزیار خرید کند برنده است چون با یک مجموعه کامل که شامل 17 هزار کالا و خدمات مختلف شامل مواد غذایی و بهداشتی و آرایشی می باشد و با قیمت مناسب همراه است روبرو می شود.
دکتر معدنی پور با اشاره به اینکه بر اساس استراتژی تعیین شده ماموریت ما ارائه خدمات ارزنده اقتصادی است گفت: کالای بدون کیفیت در واحدهای تجاری مهزیار ارائه نمی شود و این به آن معنی نیست که کالای ارزان و استاندارد ارائه نمی شود.
وی یادآور شد: هر مجموعه ای که راه اندازی شود سایر واحدها را نیز حمایت می کند و اگر می گویند هزینه شهربازی سرزمین سحرآمیز سیتی سنتر مهزیار بالاست این به آن دلیل است که تنها مجموعه مورد بهره برداری قرار گرفته در مجتمع همین شهربازی سرزمین سحرآمیز است و باید هزینه های خود را تا زمان راه اندازی سایر واحدها به تنهایی تامین نماید. با این حال هزینه های دریافتی از مردم در شهربازی از بسیاری شهربازی های بزرگ ایران کمتر است.
در بخش دیگری از این نشست خبری مهدی جباری مشاور تبلیغاتی سیتی سنتر مهزیاراین مجموعه تجاری و رفاهی را محلی برای دست یافتن به یک زنجیره کامل خرید توصیف کرد و گفت: ما در سیتی سنتر مهزیار به زنجیره کامل خرید اعتقاد داریم. هدف این است که خانواده ای که مراجعه می کند کالاهایی بادوام مثل پوشاک ، لوازم صوتی و تصویری و موبایل را خریداری کند و همزمان بتواند مایحتاج روزمره را نیز تهیه نماید و در کنار آن حق انتخاب از بین 70 نوع غذا و انواع تفریح را داشته باشد.در این شرایط در وقت و رفت و آمد زائد شهری صرفه جویی صورت می گیرد.
وی افزود: یکی از نقاط قوت مجتمع مهزیار سیاسی تشویقی است که برای مستاجران در نظر گرفته شده است. در بسیاری از واحدهای تجاری می بینیم چون هزینه زیادی برای اجاره پرداخته میشود لذا مجبور می شود که هزینه بیشتری روی محصول خود بکشد ولی در مجموعه مهزیار از یک سیاست تشویقی استفاده شده  به همین دلیل در ابتدا از مستاجران سه ماه اول اجاره دریافت نمی شود و بعد از آن پنجاه درصد اجاره و سپس هفتاد و پنج درصد اجاره و آنگاه کلیه اجاره به صورت کامل دریافت می شود. یعنی ما شرایط آسانی را برای مستاجر گذاشته ایم اما از سویی دیگر هر صنفی به راحتی نمی تواند به مهزیار ورود کند مگر اینکه ملاک های مدنظر قرار گرفته را رعایت نماید. هرصنف و شغلی که فکر کند می تواند شغل خوبی راه اندازی نماید گردانندگان سیتی سنتر مهزیار پذیرای شرایط این افراد هستند.
مهدی جباری در پایان یادآور شد: بر اساس بررسی نتایج 1500 پرسشنامه ای که در سطح شهر اهواز پر شد و مورد بررسی قرار گرفت متوجه شدیم که عده ای به هر دلیل خرید خود را از بازارهای تهران و دبی انجام می دهند که اگر نظر این افراد برای تامین همان کالایی که در بازار مورد نظرش یافت می شود را در مهزیار به او تحویل بدهیم و جذب مهزیار شود از خروج ارز جلوگیری صورت گرفته و این یک موفقیت محسوب می شود.
گفتنی است که سیتی سنتر مهزیار با 214 واحد تجاری در مدت زمان سه سال با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال در آبان ماه 1390 به بهره برداری می رسد.

 

بازدید:۵۷۹