کد خبر: ۱۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳ 01 November 2014

۴۲ درصد حوادث کشور در ساختمان‌ها رخ می‌دهد


سازه نیوز:رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۲ درصد حوادث کشور در ساختمان‌ها رخ می‌دهد و دلیل آن نبود کیفیت مناسب در ساختمان‌هاست. منوچهر باقری در همایش پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: مدیریت استراتژیک شهر یکی از موضوعات مهم شهری است تا شریان‌های اصلی شهر را در اختیار خود قرار دهد.

وی افزود: ساختمان یک المان کوچکی از تأسیسات شهری است و عدم توجه به ساخت وساز مناسب و رعایت نکردن اصول و نکات ایمنی ساخت مشکلات زیادی برای هر ساختمان و حتی ساختمان‌های اطراف دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های سردسیر است و عدم توجه به نکات ایمنی در حین ساخت سبب نشست گاز و تلفات می‌شود.
باقری خاطرنشان کرد: روش استفاده از گاز در ایران متفاوت از دیگر کشورهاست، در ایرن از لوله‌های 2 اینچی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود که در برابر زلزله و دیگر بلایا مقاومت کافی نداشته و حتی اگر ساختمان ویران نشود، نشت گاز جان افراد را می‌گیرد.

وی افزود: سالانه در ایران یک هزار تا یک هزار و 500 نفر بر اثر حادثه نشت گاز آسیب می‌بینند و 42 درصد حوادث کشور در ساختمان‌ها رخ می‌دهد و دلیل آن نبود کیفیت مناسب در ساختمان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نشت مونوکسید کربن امروز به مرگ خاموش تبدیل شده است، ادامه داد: برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید همه متولیان ساختمان اعم از قانون‌گذار، مجری و بهره‌بردار باید با همکاری با یکدیگر نتیجه مطلوب را بدست آورند.

باقری گفت: ریشه اصلی 90 درصد از مشکلات نشت بر اثر نقص در دودکش و تهویه ساختمان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه باید راهکارهای صرفه‌جویی گاز را اطلاع‌رسانی کنیم، افزود: همسوسازی مقررات ملی ساختمان، استفاده از مصالح و تجهیزات مناسب در ساخت وساز، واگذاری ساخت‌وساز به مجریان ذیصلاح، بازدید دوره‌ای از ساختمان‌ها، افزایش سطح آگاهی عمومی مردم و ترویج روش‌های پیشگیری از مرگ خاموش مثل استفاده از حسگرهای مونوکسیدکربن باید مورد توجه قرار گیرد.

بازدید:۳۵۳