کد خبر: ۱۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۳ 25 November 2014

بسیاری از هواپیماهای کشور در حال حاضر فرسوده هستند


سازه نیوز:نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: در حال حاضر مانعی برای خرید هواپیمای بدون مجوز در سازمان هواپیمایی وجود ندارد. مهرداد بائوج لاهوتی افزود: این مسئله مدنظر قرار گیرد که اگر قرار باشد هواپیماهایی به ناوگان هوایی افزوده شوند باید مطابق با معیارها و استانداردهای سازمان هواپیمایی کشور باشد.

وی با بیان اینکه ناوگان هوایی کشور با کاستی‌های زیادی مواجه است، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از هواپیماهای کشور فرسوده هستند و از سوی دیگر در بسیاری از خطوط نیز کمبود هواپیما داریم؛ بنابراین هر اقدامی که موجب افزایش سرمایه گذاری و تسهیل روند خرید هواپیما شود، مثبت است.

وی با بیان اینکه باید از منابع صندوق توسعه ملی برای افزایش سرمایه گذاری‌ها استفاده شود، گفت: در حال حاضر در بسیاری از خطوط با کمبود هواپیما مواجه هستیم، به عنوان مثال هم اکنون از استان گیلان به تهران روزانه تنها یک پرواز انجام می‌شود و این درحالی است که فرودگاه‌های کشور ظرفیت افزایش تعداد هواپیما و پرواز را دارند.

لاهوتی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از فرودگاه‌های کشور تقریبا نیمه تعطیل هستند، ادامه داد: عدم توسعه حمل و نقل هوایی باعث شده تا این ظرفیت به حمل و نقل جاده‌ای تحمیل شود و مردم تمایل داشته باشند که از جاده‌ها برای تردد استفاده کنند، در حالیکه افزایش روزافزون سفرهای جاده‌ای در واقع نوعی تهدید محسوب می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا بدون مجوز بودن خرید به منزله تقلیل یافتن استانداردها و امکان پرواز هواپیماهای بی‌کیفیت در کشور است، تصریح کرد: قطعا بدون مجوز بودن خرید هواپیما به این معنا نیست که سرمایه گذاران هر مدل هواپیما را وارد کشور کنند؛ چراکه سازمان هواپیمایی کشور دارای یک سری قوانین و استانداردهاست و اگر هواپیمایی بخواهد وارد خطوط هوایی شود باید دارای آن معیارها باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دلیل اجازه پرواز به برخی هواپیماها از جمله آنتونوف، اظهار کرد: موضوع آنتونوف بسیار متفاوت است و مجلس اعتقاد دارد که در این زمینه سهل انگاری و تخلف صورت گرفته که باید با متخلفان برخورد جدی شود، البته تخلف در بسیاری از بخش‌ها پیش می‌آید و در سازمان هواپیمایی نیز روی داده است؛‌ اما این بدان معنا نیست که سایر پروازها نیز بدون رعایت استانداردهای لازم هستند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با تاکید بر اینکه در زمینه نوسازی ناوگان هوایی از برنامه‌های بالادستی عقب هستیم، بیان کرد: براساس برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی، سن ناوگان هوایی باید به کمتر از 15 سال برسد اما در حال حاضر این رقم بالای 25 سال است.

عضو کمیته حمل و نقل مجلس با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از هواپیماهای کشور فرسوده هستند، گفت: با توجه به شرایط فعلی باید تا جایی که امکان دارد هواپیما به ناوگان افزوده شود و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

بازدید:۴۴۴
برچسب ها: هواپیما