کد خبر: ۱۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۳ 29 November 2014

نصب دوربین‌های هوشمند در تمام شریان‌های اصلی کشور تا سال 95


سازه نیوز:معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای کار گذاشتن دوربین‌های هوشمند در تمام جاده‌های کشور تا اواسط سال 1395 خبر داد.داوود کشاورزیان با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به بالا‌بودن میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در ایران از چند سال گذشته تلاش کرده‌ایم با استفاده از مکانیزم‌های جدید این روند را کاهش دهیم که یکی از آنها استفاده از دوربین‌های نظارتی هوشمند است.

وی ادامه داد: این دوربین‌ها که از چند سال قبل کارگذاری آنها در جاده‌ها آغاز شده در حال حاضر به بیش از 400 عدد رسیده که واقعا در کاهش آمار تصادفات نقشی بسزا ایفا کرده است که از این‌رو در سازمان راهداری کل کشور برنامه‌ریزی شده تعداد این دوربین‌ها بیشتر از آنچه تا امروز فعال شده باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تا اواسط سال 1395 تمام شریان‌های اصلی کشور به این دوربین‌ها مجهز خواهند شد، اظهار کرد: امیدواریم این طرح نظارتی در کنار دیگر اقدامات سازمان راهداری به کاهش میزان تصادفات جاده‌ای منجر شود.

کشاورزیان به روند کاهشی آمار تصادفات جاده‌ای در سه سال گذشته در ایران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات هماهنگی که بین سازمان راهداری و پلیس صورت گرفته این روند در هفت ماهه ابتدایی سال 1393 ادامه داشته و امیدواریم در آینده نیز ایران را به آمارهای استاندارد جهانی نزدیک کند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان راهداری تلاش کرده با استفاده از تجهیزات روز جهانی که در تمام جاده‌های جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، آمار تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد در کنار آن تلاش برای بهبود وضعیت علائم رانندگی در جاده‌های ایران نیز در دستور کار قرار داشته و از همین‌رو خط‌کشی و علامت‌گذاری جاده‌های اصلی کشور که از سال‌های قبل ادامه داشته هم‌اکنون نیز در جریان است.