کد خبر: ۲۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۳ 06 January 2015

نوستالژی مرکز شهر اهواز


  لازم است قبل از هر گونه توصیف عرض نمایم هدف از ارائه این مطالب سیاه نمایی شهرهواز یا زیر سوال بردن مسئولین ذیربط نیست بلکه ذکر واقعیت هایی است که برای درکبهتر وضعیت موجود در مرکز شهر اهواز باید بدان ها توجه ویژه ای داشت.

شهرداری اهواز در سال ۹۲ با اعمال هزینه های سنگین اقدام به همسان سازی پیاده روهای مرکز شهر نمود که البته اقدام لازم و پسندیده ای بود اما با گذشت کمتر از یکسال شمابعنوان یک شهروند غیر متخصص در خصوص دوام و کیفیت آنها چه نظری دارید؟ نیاز به گفتن نیست فقط لازم است دفعه بعد که به مرکز شهر گذرتان می خورد نگاهی دقیق تر بیاندازید ؟ چرا اکثر کفپوشهای گران قیمت بکار رفته در معابر خیابان های سلمان فارسی،شریعتی و آزادگان شکسته شده اند ؟ جدیداً در اقدامی عجیب از جانب شهرداری در خیابان سلمان فارسی غربی مقابل پاساژ کارون محل هایی از پیاده رو که کف پوشها تخریب شدهاند بجای ترمیم محل ها را آسفالت نموده اند که جای تعجب فراوان دارد؟رویت کفپوش هاینصب شده در معبر خیابان سلمان فارسی و نشست های آنها با خودتان ، قبلا در نوشتاری عرض شد مقوله کفپوش گزاری در معابر سواره رو با پیاده روها فرق دارد و انجام این کارادوات و ماشین آلات خود را می طلبد که متاسفانه توجهی نشد.

_۱۲۹۲۸۳

از کیفیت پیاده روها و سواره روها بگذریم، نیم نگاهی به وضعیت دست فروشان درخیابان های اصلی و فرعی مرکز شهر بی اندازید خصوصاً روزهای شنبه و چهار شنبه کهبدلایل مختلف شلوغ ترین روزهای هفته محصوب می گردند انواع محصولات جمادی ، نباتی وخوراکی اعم از بهداشتی و غیر بهداشتی در این محل توسط افراد گوناگون در حال عرضهمی باشند، بطور مثال در خیابانی که پر از گرد و غبار است در حال طبخ بامیه یا فروشانواع ترشیجات و لواشک در گاری های سیار می باشند.
تجمع انواع مسافر کش های عمومی و خصوصی در ابتدای خیابان آزادگان- سلمان فارسی وتجمع دیگر خودورها در خیابان شریعتی(حدفاصل چهار راه سلمان فارسی تا چهار راهخیابان امام خمینی) ، حوالی میدان شهداء ، جنب پایانه آزادگان و ایستگاههای اتوبوس اشغال شده توسط خودروهای شخصی و توقف اتوبوس ها در محل های غیر ایستگاه از نکاتهمه روزه مرکز شهر اهواز است.

۳۲۷۱۶_۳۳۱
تراکم مراکز درمانی و داروخانه ها و مطب های پزشکان که همه روزه افراد زیادی را بهاجبار از نقاط مختلف استان به این مرکز می کشاند و باعث می گردد بدلیل نبود
پارکینگ خیابان های فرعی دارای ازدحام کلافه کننده ای باشند، معلوم نیست کدام نهادباید به این وضعیت اسفبار رسیدگی نماید و در نهایت ساماندهی توزیع مناسب مطب ها راانجام دهد. جالب این است در حوالی خیابان های خوانساری ،موسوی و کتانباف که همهروزه تراکم های بالای ترددهای بهداشتی و درمانی انجام گیرد و مراجعین - اغلببیمار می باشند- مدت های طولانی در پیاده رو ها می مانند گاهاً آب فاضلاب درمسیر ها جاری و سرریز شده است .
از دیگر ناهنجاری های بصری می توان به وضعیت غیر متعارف تابلوهای تبلیغاتی و رنگهای نامناسب آنها همچنین به نمای نازیبای تعدادی از ساختمان ها اشاره نمود که
برنامه ریزان شهرسازی و زیباسازی باید در این زمینه جوابگو باشند که تا کنون چهاقدامات موثری برای ساماندهی آنها انجام شده است.نظافت معابر و پیاده روها و چیدمان سطل های زباله و نحوه جمع آوری آنها جای سوالهای گوناگون دارد البته بر نقش آموزش شهروندی و فرهنگ سازی در این زمینه تاکیدفراوان می گردد، بنظر می رسد در این زمینه کارهای بزرگی باید صورت گیرد زیرا مقولهپسماند ها و نحوه جمع آوری و رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان مشکل بزرگ و بزرگ
کل شهر اهواز است .
شهر اهواز مرکز استان بزرگ خوزستان و قطعاً مرکز شهر آینه تمام نمای کل شهر و استانخواهد بود، همه روزه افراد زیادی فازغ از سمت های گوناگون از شهر های کوچک و بزرگکشور بدلیل صنعتی بودن و وجود پروژه های بزرگ ملی وارد این شهر می شوند و بدلیلاهمیت موضوع نمی توان از کنار نقاط ضعف شهر براحتی عبور نمود.خدا وکیل اگر مسئولینحوزه مدیریت شهری کلاه خود را قاضی نمایند و مانند شهروندان عادی در ساعت هایی ازروز در معابر مرکز شهر تفریح کنان با نگلاه کنکاشانه تردد نمایند چه قضاوتی خواهندداشت.

ای کاش روزی در رسانه های ما بطور علنی و بی پرده چنین بحث هایی مطرح شود.

سازه نیوز:نوید قائدی
                  

بازدید:۱۶۴۸
برچسب ها: اهواز ، مرکز ، شهر