کد خبر: ۲۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ 21 February 2015

فرودگاه آبادان در اولویت سیاستگذاری های سازمان منطقه آزاد اروند


سازه نیوز: مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی  کشور از پروژه های فرودگاه آبادان بازدید کرد.

محمد رضا رضایی مدیرفرودگاه آبادان در این بازدید که  با حضور رئیس هیئت مدیره  و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفت : گزارش مبسوطی از وضعیت فرودگاه آبادان و پروژه های انجام شده ، درحال انجام و در دست برنامه ریزی ارائه نمود .

مدیرفرودگاه آبادان با اشاره به امضاء و ابلاغ سه تفاهم نامه  مهم و کارساز همکاری فی مابین شرکت فرودگاههای کشور و سازمان منطقه آزاد اروند در جهت برنامه ریزی برای بهسازی ، توسعه و تامین زیر ساخت های لازم فرودگاه آبادان گفت : اجرای این سه تفاهم نامه کلید خروج فرودگاه آبادان از بن بست توقف می باشد .

رضایی ضمن تشکر از همکاری نزدیک  گام به گام مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند در پروژه های فرودگاه و تعصب  و اهتمام مدیران ارشد در توسعه و بهبود شرایط این فرودگاه خاطرنشان نمود : پروزه های مهم و بنیادی نظیر نصب دستگاه کمک ناوبری DVOR/DME ، دستگاه فرود اتوماتیک ، احیاو ایجاد فضای سبز ۲ کیلومتری در بلوار ورودی فرودگاه ، مشارکت در بهسازی سالن پروازهای خارجی و داخلی فعلی و برنامه ریزی در خصوص احداث و نوسازی ساختمان ترمینال با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاههای کشور در حال انجام و در برنامه ها و سیاست های توسعه ایی منطقه تعریف شده است .

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک فرودگاه در منطقه گفت : با اخذ مجوز نفوذ به خاک عراق و همکاری شرکت های هواپیمائی در سال جاری شمار پروازهای فرودگاه آبادان را به بیش از ۱۰۰ پرواز رساند که برقراری پرواز خارجی شارجه با همکاری شرکت هواپیمائی خارجی ایر عربیا یکی از عمده ترین نتیجه تلاش در جهت تغییر وضع  شرایط پروازی فرودگاه در سال های اخیر بود .

علی اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی و مشاور رئیس جمهوری گفت : در مناطق آزاد اقدامات خوبی در یک سال اخیر با تصمیم گیری کلان در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد شکل گرفته ست که در این منطقه آزاد اروند نیز تصمیم گیری و سیاستگذاری های مهم انجام شده ست که فرودگاه آبادان در اولویت این برنامه ها بوده است .

مشاور رئیس جمهوری ادامه داد : برای مقاوم سازی در مقابل تکانه های بیرونی اقتصادی باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم

ترکان در این بازدید ضمن بازدید از محل احداث ترمینال ۵۰۰۰ مترمربعی فرودگاه آبادان با همکاری شرکت فرودگاههای کشور و سازمان منطقه آزاد اروند گفت : بهسازی سالن ترمینال فعلی باید تا آماده سازی ترمینال جدید انجام شود .

وی اظهار نمود : باید به ماموریت تعریف شده مناطق آزاد ویژه اقتصادی در بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری شود چرا که مفاهیم کلی و چارچوب های اصلی فعالیت این مناطق در این سیاست ها تعریف شده است .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی گفت : مناطق باید استراتژی و راهبرد مشخص در پیشبرد اهداف با استفاده از فرصت ها داشته باشند .

ترکان افزود : شناخت مواتع ، مشکلات و افزایش سطوح مقاومتی موجب روان شدن امور و منتج به پیشرفت خواهد شد .

وی خاطرنشان نمود :  ارتباط و همکاری دستگاههای ملی نقش بسزایی در شناخت موانع و تسریع در رفع و پیشرفت منطقه دارد .

مشاور رییس جمهوری خواستار اجرای مفاد تفاهم نامه ها توسط دوطرف شد و گفت این تفاهم نامه ها  برتعامل و ارتباط دستگاهها ملی در این منطقه تاکید دارد .

ایشان ادامه داد : باتوجه به امتیازات ویزه مناطق آزاد جهت سرمایه گذاری به یقین داشتن فرودگاه کارآمد ، توسعه یافته و به روز تاثیر بسیار زیادی در منظر ابتدایی در جذب سرمایه گزار ، ایجاد درآمد ، اشتغالزایی و رفاه مردم که پر اهمیت  ترین  نتیجه مناطق آزاد است  ، دارد .

گفتنی ست : این بازدید در پی سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی  به منطقه آزادد اروند و بازدید ، افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۱۵ پروژه  آماده آغاز ، انجام شده و درحال انجام سازمان منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر صورت گرفت .

 

بازدید:۱۰۵۰