کد خبر: ۲۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ 19 March 2015
بارش باران در محورهای7 استان/ ترافیک روان در اکثر محورها:

اعلام بیشترین علل تصادفات




سازه نیوز:سرپرست مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور از بارش باران در محورهای هفت استان خبر داد.







سرهنگ نادر رحمانی  در باره اخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور اظهارکرد: در حال حاضر در هیچ یک از محورهای کشور ترافیک سنگینی گزارش نشده و در محورهای خروجی تهران نیز گرچه حجم تردد خودروها بالاست اما گره ترافیکی وجود ندارد.

وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: برابر آخرین اخبر واصله هم اکنون در محورهای دو استان اصفهان و مرکزی و نیز محورهای مشهد نیشابور و مشهد تربت حیدریه در استان خراسان رضوی، محور بویین زهرا - قزوین در استان قزوین، محور جنگل گلستان در استان گلستان، محور چابکسر در استان گیلان و اردکان نایین در استان یزد بارش باران گزارش شده است و لازم است رانندگان برای رانندگی در این محورها ضمن روشن کردن چراغ‌های خودرو، سرعت مطمئن و فاصله طولی مناسب را نیز رعایت کنند.

رحمانی در خصوص بیشترین علل بروز تصادفات رانندگی نیز گفت: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز عمده‌ترین علل حوادث رانندگی بوده است، همچنین لازم است رانندگان قبل از رانندگی خواب کافی نیز داشته باشند.

سرپرست مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین با تاکید بر این‌که «رانندگان باید مدارک خودرو، بیمه نامه معتبر، معاینه فنی و گواهینامه را به همراه داشته باشند»، گفت: در صورت عدم به همراه داشتن این موارد، وسیله نقلیه رانندگان توقیف خواهد شد.

وی با اعلام شماره تلفن‌های ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰، از رانندگان و مسافران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی و نیز امدادرسانی به مصدومان حوادث احتمالی با این شماره‌ها تماس بگیرند.

برچسب ها: باران ، تصادف ، نوروز