کد خبر: ۲۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ 28 March 2015
کاهش 60 درصدی تصادفات فوتی

وقوع ۹۰ فقره تصادف در حوادث نوروزی خوزستان


سازه نیوز:رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به شروع دور دوم سفرهای نوروزی گفت: هم اکنون ترافیک در کلیه جاده‌های استان خوزستان در جریان است و هیچ جاده‌ای مسدود نیست.
سرهنگ قاسم قدرتی  اظهار کرد: مسیرهای اهواز ـ اندیمشک و بالعکس، اهواز و آبادان و بالعکس، اهواز خرمشهر و بالعکس، اهواز به هفتگل ـ باغملک ـ ایذه ـ دهدز، اهواز ـ رامهرمزـ بهبهان و مسیر ماهشهر ـ هندیجان ـ دیلم از پرترافیک‌ترین جاده‌های خوزستان‌اند که اکنون دارای ترافیک نیمه‌سنگین هستند.

وی افزود: علل شایع بروز تصادفات از ابتدای طرح ترافیک نوروزی در استان خوزستان شامل انحراف به چپ، عدم توجه به جلو خستگی و خواب‌آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است. در این مدت ۷۴ درصد تصادفات رخ داده در جاده‌های خوزستان به دلایل فوق بوده است.

قدرتی گفت: از ۲۵ اسفند تا ۷ فروردین، ۹۰ فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های خوزستان رخ داده است که در این میان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصادفات فوتی ۶۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۵ درصد افزایش و تصادفات خسارتی ۲۴ درصد کاهش داشته‌اند.

رییس پلیس راه خوزستان ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح ترافیک نوروزی در استان خوزستان، ۴۵۸ موتورسیکلت متخلف توقیف شده است. همچنین ۷۹۸ دستگاه خودرو و گواهینامه رانندگان متخلف ضبط شده است. در این مدت در جاده‌های خوزستان از ۶۱۷ نفر تست اعتیاد به عمل آمد که نتیجه ۱۳۲ تست مثبت بوده است.

وی افزود: این افراد از گردونه ترافیک خارج شده‌اند و به مدت شش ماه از رانندگی محروم خواهند بود.

قدرتی گفت: از ابتدای طرح ترافیک نوروزی تاکنون نسبت به ۶۴۷۶ فقره سبقت غیرمجاز، ۳۷۴۲ فقره انحراف به چپ و ۱۰ هزار و ۴۳۱ فقره سرعت غیرمجاز در جاده‌های خوزستان اعمال قانون شده است.

وی بیان کرد: طرح ترافیک نوروزی تا پایان روز ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: تصادف ، خوزستان ، نوروز