کد خبر: ۲۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ 29 April 2015

نظام مهندسی پرچمدار ساخت مسکن مقاوم باشد


سازه نیوز:معاون امور عمرانی استاندار بوشهر امروز در نشست بررسی مشکلات نقشه های واحدهای مسکونی آسیب دیده شهرستان دشتستان گفت: سازمان نظام مهندسی باید پرچمدار راستین در بحث ساخت مسکن مقاوم در شهر و روستا باشد.










 شاپور رستمی افزود: سازمان نظام مهندسی رسالت سنگینی در این زمینه بر عهده دارد و باید در این زمینه بگونه ای اقدام کند که در ساخت هر واحد مسکونی حداقل تا ۲۰ سال دغدغه ای نداشته باشیم.

وی با اشاره به زلزله اخیر در شهرستان دشتستان و تخریب شماری از واحدهای مسکونی اضافه کرد: بنیاد مسکن در این زمینه فعالیت های مطلوبی داشته و ظرفیت خوبی برای استان و شهرستان دشتستان ایجاد کرده است.

رستمی با بیان اینکه تلاش بنیاد مسکن برای ساخت مسکن مقاوم در شهرستان دشتستان در کوتاهترین زمان قابل تقدیر است، گفت: هدف ما این است که کاری برای مردم و در شان آنان انجام دهیم و این حق طبیعی مردم است.

معاون استاندار بوشهر یادآور شد: مسوولان استان همت کنند از فرصت پیش آمده برای ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده در حادثه زلزله در شهرستان دشتستان به بهترین شکل بهره ببرند.

وی در رابطه با موانع حقوقی در این زمینه نیز بیان کرد: در رابطه با موانع قانونی و حقوقی فقط در شهر برازجان مشکلاتی وجود دارد و در سایر شهرهای شهرستان دشتستان در این زمینه مشکلی نداریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر نیز در این نشست گفت: بدنبال وقوع زلزله در شهرستان دشتستان و آسیب دیدن برخی واحدهای مسکونی پرونده ۶ هزار و هشت واحد به بنیاد مسکن ارسال شد.

ابراهیم فرزانه افزود: رسیدگی به پرونده های این واحدهای مسکونی در همه مناطق شهرستان دشتستان به جز شهر برازجان آغاز شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

مرجع :مهندس پرس


بازدید:۷۰۲
برچسب ها: نظام مهندسی ، بوشهر