کد خبر: ۲۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ 03 May 2015

سازمان نظام مهندسی آبادان طرح پلیس ساختمان را اجرا کند



سازه نیوز:رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: سازمان نظام مهندسی آبادان طرح پلیس ساختمان را به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر اجرا کند.









 حمید حنظل عیدانی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان  اظهار کرد: نظام مهندسی یک کشور در واقع سازمان ها و نظام های بسیار موثر در ایجاد محیط شهری طبق استانداردهای تعیین شده است و لازم است که سازمان نظام مهندسی آبادان در بسیاری از ارائه خدمات ساخت و ساز شهری به صورت جدی ورود کند.

وی با بیان اینکه به طور حتم اگر سازمان نظام مهندسی آبادان به خوبی عمل کند قطعا می توانیم شهر آبادتری داشته باشیم، افزود: در موضوع معماری و نظارت برخی شیوه هایی که واقعا ضعف جدی دارد باید اصلاح شود زیرا اگر بخواهیم شهر را به این شیوه هدایت کنیم، نتایج مناسبی را کسب نمی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: در حال حاضر در برخی از ساخت و سازها در مرکز شهر ارتفاع ساختمان رعایت نمی شود و بارها شاهد بودیم که ساختمان هایی از نظر فنی دچار مشکل شدند. به طور حتم سازمان نظام مهندسی آبادان نقش عمده و موثری را در نظارت بر ساخت و سازها در این شهر باید داشته باشد.

حنظل عیدانی عنوان کرد: با توجه به اینکه آبادان در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد و مقرر شده است این شهر تبدیل به محلی برای فضای کسب و کار بین المللی شود، به همین دلیل باید استانداردهای بالا و بین المللی برای آن تعریف شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح پلیس ساختمان از سوی سازمان نظام مهندسی آبادان تاکید کرد: به سازمان نظام مهندسی آبادان پیشنهاد می کنیم طرح پلیس ساختمان را با همفکری شهرداری آبادان، نظارت سازمان نظام مهندسی و همراهی با شورای اسلامی شهر آبادان فعال کند به طوری که نظارت مستمری بر ساخت و سازها در این شهر صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به ساخت و سازهای شبانه در آبادان تاکید کرد: در بعضی از مکان های شهر آبادان ضعف نظارتی به میزانی است که ساخت و سازهای شبانه صورت می گیرد. در بعضی از مکان های دیگر بدون داشتن مجوز اقدام به ساخت و سازهای بی رویه می کنند و بعد از احداث بنای خود سپس اقدام به دریافت مجوز می کنند که در واقع به این شیوه شهر را با مشکلات جدی مواجه می کنند.

حنظل عیدانی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی آبادان باید برای جلوگیری از بی نظمی در ساخت و سازهای این شهر تجدید نظر کلی کند، عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی آبادان باید اساس مبانی علمی شیوه های روز و کارآمد دنیا در ساخت و ساز و معماری شهری را رقم بزند.

وی راه اندازی نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان را مثبت دانست و گفت: ساماندهی خود ساختمان نظام مهندسی موضوع مهمی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: فراتر از برپایی نمایشگاه دائمی صنعت و ساختمان آبادان از سوی سازمان نظام مهندسی این شهر، انتظار داریم ریاست سازمان نظام مهندسی از مجموعه توانمند این مجموعه به بهترین شکل برای آبادی و عمران شهری کمک کند.

مرجع :مهندس پرس


بازدید:۵۶۶
برچسب ها: نظام مهندسی ، ابادان