کد خبر: ۲۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ 03 May 2015

فرهنگ ساختمان سازی باید در آبادان پایه گذاری شود



سازه نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی آبادان گفت: فرهنگ ساختمان سازی در بین عامه مردم به شکل صحیح فراگیر نشده که این امر باید در آبادان پایه گذاری شود.







بهرام بری  در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان  اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی آبادان با دو هدف رویکردی را برای خود انتخاب و در این خصوص دو اقدام جدی را پایه گذاری کرده است.

وی افزود: اقدام اول سازمان نظام مهندسی، افتتاح یک نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان است که پایه گذار فرهنگ سازی در امر ساختمان سازی در آبادان باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی آبادان ادامه داد: هنوز فرهنگ ساختمان سازی در بین عامه مردم به شکل صحیح فراگیر نشده است و سازمان نظام مهندسی آبادان با این اقدام سعی بر آشنا کردن مردم با صنعت ساختمان را دارد.

بری تصریح کرد: افرادی که قصد احداث ساختمان و یا منزل را دارند بعد از مراجعه به نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان می توانند حداقل اطلاعات اولیه را کسب کنند و با چشم انداز و دید وسیع تری برای هدف خود اقدام کنند.

وی، استفاده از نیروهای بومی را دومین اقدام سازمان نظام مهندسی آبادان دانست و گفت: با توجه به اینکه آبادان در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد به زودی افرادی از سایر شهرستان ها برای کار به این شهر مراجعه می کنند و چه بسا افراد مراجعه کننده به آبادان با قابلیت هایی که دارند، شاغلان در صنعت ساختمان این منطقه در بین این افراد محو شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی آبادان افزود: سازمان نظام مهندسی آبادان با دایر کردن نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان و صرفا اجازه ورود افراد بومی به آن در راستای افزایش سطح توانایی و عملکرد رقابتی این افراد گام برداشته است تا آنها بتوانند با افرادی که از دیگر شهرها وارد آبادان می شوند، رقابت کنند.

بری ادامه داد: غرفه های نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان با قرارداد موقت سه ماهه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و احتمال دارد در صورتی که کیفیت کالای غرفه دار مربوطه مطلوب نباشد و یا علاقه ای به ارتقا کالای خود نداشته باشد، غرفه در اختیار فرد دیگری که بتواند صنف را فعال کند، قرار گیرد.

وی با اشاره به شرکت هایی که علاقمند به دریافت غرفه در نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان هستند، توضیح داد: نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان، زیر نظر هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی این شهر راه اندازی شده است. شرکت ها برای دریافت غرفه باید به مدیریت نمایشگاه مراجعه کنند و تمام درخواست ها به هیئت رئیسه منتهی می شود و در این خصوص تصمیم گیری می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی آبادان تصریح کرد: در نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان محیطی برای مذاکرات اقتصادی نیز در نظر گرفته شده است. صاحب صنوف می توانند در این محل با یکدیگر در خصوص صادرات با افرادی که از کشورهای همجوار می آیند،   مذاکرات خود را انجام دهند.

بری اضافه کرد: پیش از احداث نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان فضای مناسبی برای برگزاری جلسات شرکت ها به منظور انجام مذاکرات اقتصادی وجود نداشت و آنها به ناچار جلسات خود را در برخی از هتل ها برگزار می کردند.

نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان آبادان صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و بعد از ظهر از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در محل ابتدای خیابان اروسیه دایر است.

مرجع :مهر



بازدید:۷۰۴
برچسب ها: نظام مهندسی ، ابادان