کد خبر: ۲۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ 22 May 2015
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز:

ساختمان‌ها و مراکزی تجاری بزرگ اهواز به فضای فرهنگی تجهیز شود


سازه نیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز گفت: براساس مصوبه کمیسیون فرهنگی ساختمان‌ها و مراکزی تجاری وسیع که در شهر اهواز ساخته می‌شوند باید مکان مشخصی علاوه بر نمازخانه برای کار فرهنگی داشته باشند.








حجت الاسلام کاظم سواری  درباره نظارت شورای شهر بر معماری اسلامی بافت شهری اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به این مسئله دغدغه دارد و برای نظارت بر حفظ هویت اسلامی در شهر اهواز مصوبهٔ را تصویب کرده است.

وی افزود: این مصوبه برای اجرا به شهرداری اهواز ابلاغ شده و در صورت نیاز آمادگی داریم لایحه‌ای را نیز جهت تسریع آماده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شورا اصرار دارد که ساخت و ساز‌ها در شهر اهواز با روح معماری اسلامی تطابق داشته باشد و اینکه برخی ساختمان‌ها و برج‌ها به اسامی خارجی نامگذاری می‌شوند قابل پیگیری است.

وی بیان کرد: براساس مصوبه کمیسیون فرهنگی ساختمان‌ها و مراکزی تجاری که در شهر اهواز ساخته می‌شوند باید مکان مشخصی علاوه بر نمازخانه برای کار فرهنگی داشته باشند.

سواری اظهار کرد: در این گونه مراکز باید برای کودکان و جوانان محیط‌های سالم فرهنگی جانمایی شده باشد تا در زمانی که به آن مراکز می‌روند استفاده فرهنگی لازم را ببرند.

وی درباره مقابله شورای اسلامی اهواز با پدیده زمین خواری گفت: برای مقابله با این پدیده زشت عزم جدی داریم و برای همین سازمان زمین و مسکن زیر نظر کمیسیون اقتصادی شورا تشکیل دادیم و پیگیر هستیم که اجازه ندهیم به اموال عمومی تجاوز شود.

مرجع :تسنیم



بازدید:۴۳۵
برچسب ها: اهواز ، شورای شهر ، تجاری