کد خبر: ۲۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ 22 May 2015

تا سال ۹۵ همه محور ریلی جنوب بازسازی خواهد شد


سازه نیوز:درویش زاده  گفت : سال گذشته درمحور جنوب اتفاقاتی نه چندان کم افتاد واین اتفاقات منشا مختلفی دارند که بخشی به واگن ،خط راه آهن و بخشی هم به نیروی انسانی مربوط است، با توجه به مشکلاتی که در سال اخیر دراین خط بوجود آمده است کار بازسازی محور باید هرچه سریعتر شروع شود.




عبدالکریم درویش زاده  مدیرکل راه آهن جنوب  درخصوص اقدامات شرکت راه آهن در راستای بهبود محور ریلی فرسوده جنوب اظهار داشت: واگن های فرسوده فقط در محور جنوب نیستند بلکه درسرتاسر شبکه راه آهن سیرمی کنند.

مدیر کل راه آهن جنوب کشور افزود: سال گذشته درمحور جنوب اتفاقاتی نه چندان کم افتاد واین اتفاقات منشا مختلفی دارند که بخشی به واگن ،خط راه آهن و بخشی هم به نیروی انسانی مربوط است،محور جنوب یکی از با اهمیت ترین و پر ترافیک ترین محورهای راه آهن است وبا توجه به مشکلاتی که در سال اخیر دراین خط بوجود آمده است ما به نتیجه رسیدیم که کار بازسازی محور باید هرچه سریعتر شروع شود.

درویش زاده  جزئیات محورهای بازسازی شده را اینگونه شرح داد وعنوان کرد: در سال ۹۲ کار بازسازی محور جنوب حد فاصل اراک تا اهواز را دردستورکارقرار دادیم که خط ریل اراک تا ازنا به اتمام رسیده است و سه بلاک از ازنا تا دورود را بازسازی کردیم و درحال حاضرمحور درود-اندیمشک و بلاک های دورود به کارون بین ایستگاههای چمن سنگر در حال بازسازی است.

وی افزود: کاربازسازی حد فاصل هفت تپه و شوش را با ریل سنگین و تراور سه به اتمام رسانده ایم وتصمیم براین است که درسال ۹۵ کل خط راه آهن جنوب را بازسازی کنیم.

درویش زاده گفت:واگن ها به طور مرتب بازسازی ومتعلقات محرک که با ریل درارتباط هستند به طور مرتب کار تعمیرات آنها انجام می شود همچنین واگن های باری که در مسیرهستند مورد تعمییرات اساسی قرار می گیرد.گاهی به علت سنگینی بار یا شکستگی واگن ها احتمال دارد سانحه ایی بروز دهد که این ها به طور مرتب رصد می شود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب در بخش دیگری از صحبتهای خود به ایجاد خط راه آهن خط اتصال شلمچه به عراق اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اتصال خط ریلی شلمچه به عراق، پلی روی اروند به طول ۷۰۰ متر توسط راه‌آهن کشور طراحی و ساخته می‌شود و طول خطی ریلی قابل احداث حد فاصل شلمچه – بصره ۳۵ کیلومتر است که باید توسط طرف عراقی ساخته شود.
درویش‌زاده افزود: بر اساس توافق‌های انجام شده بین وزیر راه و شهرسازی کشور و وزیر حمل‌ونقل عراق مقرر شد که این خط ریلی در اربعین سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد تا زائرین حسینی بتوانند با قطار به عراق سفر کنند.

مدیر کل راه آهن جنوب بیان کرد: با کمک استاندار ازطریق راه و شهرسازی پیگیر وموضوع را مطرح کردیم درنهایت منجر شد که وزیر حمل ونقل عراق سفری را به ایران داشت و توافقاتی با وزیروراه و شهرسازی بعمل آورد.

وی افزود: کار طراحی پل در دست انجام است و فرآیند مناقصه در حال اجراست به زودی پیمانکار مشخص وعملیات اجرای پل شروع خواهد شد،ما از خرمشهر تا مرز شلمچه راه آهن ساخته ایم و منتظر خط شلمچه-عراق و ساخت پل هستیم که به کشورعراق اتصال پیدا کنیم.
مدیر کل راه‌آهن جنوب از احداث دیگر خط ریلی بین استانی اهواز- اصفهان خبر داد و گفت: این طرح یک طرح ملی و مسوولیت اجرای آن برعهده وزارت راه و شهرسازی است، موافقت‌نامه مالی این پروژه اخذ شده که مقرر است برای احداث آن از منابع فاینانس استفاده شود.

وی افزود: ساخت این پروژه بارها از سوی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی تاکید شده اما پروژه زمان‌بر و هزینه‌بر است.

مرجع :اهواز نوین

 

بازدید:۴۴۶
برچسب ها: راه اهن جنوب ، قطار