کد خبر: ۲۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ 30 May 2015
دبیر اجرایی اجلاس عمومی نظام مهندسی

جزئیات اجلاس هجدهم شورای مرکزی


سازه نیوز:دبیر اجرایی اجلاس عمومی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: با توجه به حجم بالای برنامه‌های این دوره از هیأت عمومی و لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های تخصصی استان‌ها، جلسه گروه‌های تخصصی شورای مرکزی و کمیسیون‌ها، قبل از اجلاس هجدهم هیأت عمومی برگزار می‌گردد.



علی‌اکبر رمضانی  با بیان اینکه لزوم برگزاری جلسات گروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی سازمان، در زمان اجلاس عمومی، در قانون نظام مهندسی ساختمان و آیین‌نامه اجرایی آن دیده نشده، اظهار داشت: به منظور افزایش خروجی گروه‌های تخصصی و زمان کمی که در برگزاری اجلاس وجود دارد مقرر شده که گروه‌های تخصصی زودتر از زمان اجلاس برگزار و نتیجه آن در بیانیه پایانی هئیت عمومی هجدهم قرائت شود.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، در ادامه افزود: تلاش هئیت اجرایی اجلاس بر این است که از کمترین زمان بیشتر بهره‌وری را داشته باشد. وجود نظام‌نامه‌های مختلف، پیگیری خط مشی سازمان و دیگربرنامه‌هایی که در طول سال در دست بررسی بوده و اکنون زمان ارائه راهکار برای سال آینده استان‌ها است از جمله موارد قابل پیگیری در اجلاس هجدهم سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.


رمضانی با اشاره به اینکه تغییر زمان برگزاری جلسات گروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی تاثیری بر کیفیت و محتوای این جلسات نخواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه فرصت وزمان مناسب برای برگزاری این جلسات، بررسی و طرح موضوعات مختلف در اختیار اعضا است قدر مسلم خروجی جلسات قابل توجه و با کیفیت خواهد بود.


به گفته دبیر اجرای اجلاس عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در این دو ماه باقیمانده تمامی جلسات و گروه‌های تخصصی برگزار و نتایج آن برای اعلام در اجلاس عمومی آماده خواهد شد. گفتنی است که جلسات کمیسیون‌ها و گروه‌های تخصصی ظرف یک سال گذشته به صورت مداوم برگزار می‌شده و تنها موضوعاتی که نیاز به دستور کار برای سال آینده دارد که باید در سطح ملی و استانی کار شود مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در زمان مقرر اعلام گردد.


وی در پاسخ به این سئوال که آیا در رابطه با انتخابات هم برنامه‌ای در اجلاس عمومی وجود دارد یا نه؟ اذعان داشت: انتخابات هئیت مدیره نظامات مهندسی استان‌ها مربوط به وزارت راه‌و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها و سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها است در نتیجه شورای مرکزی مداخله‌ای در این رابطه نخواهد داشت. اما امید است هئیت‌ مدیره‌هایی انتخاب شوند که هدفشان تنها اجرای قانون، اعتلای مهندسی و پیگیری خط‌مشی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور باشد.


این مسئول سازمانی با اعتقاد به اینکه انتظار همه صاحب‌نظران و کسانی که دغدغه مهندسی کشور را دارند این است که پای‌بندی به قانون یکی از اولویت‌های انتخابات باشد، تصریح کرد: قدر مسلم باید افراد توانمند وارد این حوزه شوند چرا که حوزه نظام مهندسی نیاز به تخصص، توانایی و انرژی مضاعف دارد. عرصه نظام مهندسی عرصه سختی است و لازم است که افراد پرتلاش و پیگیر وارد این حوزه شوند، و این موضوع باید مد نظر کاندیدا و رای دهنده‌گان قرار گیرد.


رمضانی در پایان خاطر نشان ساخت: برنامه‌های اجلاس هجدهم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور متعاقبا اعلام خواهد شد؛کمیته اجرایی در اردبیل و هیئت اجرایی در شورای مرکزی سازمان تشکیل شده و کار خودش را برای نظم و نسق دادن به امور مربوطه آغاز کرده است.


مرجع :صما




بازدید:۳۶۹