کد خبر: ۲۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ 01 June 2015

ثبات قیمت بلیت قطار با وجود درخواست شرکت‌های ریلی





سازه نیوز:هرچند موسوی‌نژاد، رییس شرکت رجا اعلام کرده که در میان تمام صنایع حمل و نقل کشور ریل کمترین تاثیر را از افزایش نرخ سوخت می‌گیرد، اما نزدیکی بسیار زیاد هزینه‌ها و درآمد‌های این شرکت‌ها باعث شده حتی این افزایش کوچک نیز شرایط را برای آنها غیرقابل تحمل کند.





 در شرایطی که دولت تلاش می‌کند اجرای هدفمندی یارانه‌ها و از بین بردن یارانه سوخت را با بیشترین احتیاط دنبال کرده و با حفظ کردن شرایط بازار در مقابل گرانی‌های احتمالی بایستد به نظر می‌رسد شرایط نه چندان مطلوب شرکت‌های ریلی اوضاع آنها را با افزایش نرخ سوخت پیچیده‌تر کرده است.

این در حالی است که پیش از این مدیر عامل راه آهن نیز تلویحا اعتراف کرده بود که در حوزه مسافرتی شرایط شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی چندان روند مثبتی ندارد و بخش قابل توجهی از درآمد‌های این شرکت‌ها از طریق ورود به حوزه‌های باری شکل می‌گیرد.

دراین شرایط شرکت راه‌آهن تلاش کرده با حفظ شرایط فعلی بازار فکری به حال هزینه‌های این شرکت‌ها کند تا لااقل در آینده‌ای نزدیک قیمت بلیت قطار تغییری پیدا کند. هر چند که در تابستان پارسال با پیگیری‌های مکرر شرکت‌های ریلی راه‌آهن سرانجام با افزایش قیمت بلیت قطار موافقت کرد اما به نظر می‌رسد نبود کشش مناسب در بازار اجازه افزایش نرخ را در سال جاری نخواهد داد.

معاون شرکت راه‌آهن با تایید این موضوع اعلام کرده هرچند شرکت‌ها به دنبال افزایش هزینه‌هایشان طرح افزایش قیمت بلیت را مطرح کرده‌اند اما راه‌آهن با این موضوع موافقت نکرده و نرخ بلیت در تابستان امسال ثابت باقی می‌ماند.

هرچند این صحبت راه‌آهن در این زمینه فصل‌الخطاب به حساب می‌آید اما مشخص نیست تا چه زمانی می‌توان هزینه‌های شرکت‌های ریلی را به وسیله کنترل از بالا مدیریت کرد تا کشش بازار با تعادل هزینه‌ها و درآمد‌ها برابر شود.

مرجع:ایسنا


بازدید:۱۰۴۲
برچسب ها: رجا ، قطار