کد خبر: ۲۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ 14 June 2015

خوزستان به لحاظ زیرساخت های حمل و نقل پیشرو است

 

سازه نیوز: استاندار خوزستان گفت: این استان به لحاظ زیرساخت های بخش راه و حمل و نقل اعم از جاده، بندر، راه آهن و هوایی پیشرو بوده و جایگاه بالایی دارد.




عبدالحسن مقتدایی  در نشست بررسی روند مصوبات بخش راه، مصوب نشست استاندار و مدیران بخش راه با وزیر راه و شهرسازی، افزود: این جایگاه به گونه ای است که استان هرمزگان هم به لحاظ استراتژیک با وجود برخورداری از ظرفیت های بسیار پایین تر از خوزستان است.

در نشستی که اواخر پارسال استاندار خوزستان با وزیر راه و شهرسازی داشت در خصوص راه های ارتباطی خوزستان و ارتقای کمی و کیفی این راه ها موارد مهمی در ۱۶بند مصوب شد.

استاندار خوزستان اساس توسعه را ارتقاء بخشهای ارتباطات و راه عنوان کرد و گفت: این استان ظرفیت پروازی بالایی دارد و با وجود برخورداری از پنج فرودگاه بسیاری از مسافران موفق به پرواز نمی شوند.

وی با اشاره به استعداد و جذابیت در بخش هوایی در خوزستان افزود: خوشبختانه دولت در مرکز استان سرمایه گذاری بیشتری به نسبت دیگر مناطق در بخش هوایی داشته است.

مقتدایی گفت: وضعیت ریلی خوزستان هم قابل ملاحظه است و باید مشکلات ناشی از تردد تانکرهای سوخت رسان عراقی در خوزستان با توسعه حمل و نقل ریلی برطرف شود.

وی با اشاره به اهمیت بندری خوزستان گفتت: با توجه به وجود هشت بندر در این استان امکان سرمایه گذاری اقتصادی بسیار بالا است.

استاندار خوزستان با اشاره به پایانه های مرزی استان هم گفت:احداث و تکمیل پایانه شلمچه در کنار پایانه چذابه به رونق افتصادی منطقه منجر خواهد شد.

مقتدایی افزود: اختصاص ۴۰درصد واردات کشور در این استان نشان از پویایی و زنده بودن اقتصاد در استان دارد.

وی اظهار کرد: تعهدات موجود در بخش راه با اولویت انجام می شود و تمام این تعهدات با تامین منابع استانی و منابع هدایت شده به طور کامل محقق خواهند شد.
برچسب ها: خوزستان ، حمل و نقل