کد خبر: ۲۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۴ 14 July 2015

تجمع مهندسان عضو نظام مهندسی مقابل شهرداری تهران / معترضان خواستار اجرای قانون مجری ذی‌صلاح شدند



سازه نیوز: سریال تجمعات جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی تهران همچنان ادامه دارد.


در ادامه تجمعات پیشین در دفاعِ استفاده از مجری ذی‌صلاح، این بار مهندسان جلوی شهرداری تهران تجمع کردند؛ زیرا بنا به گفته معترضان علی‌رغم ابلاغیه استفاده از مجری ذی‌صلاح توسط وزارت راه و شهرسازی به تمامی استان‌های کشور و دستور اکید غفرانی، رئیس سازمان نظام مهندسی تهران به مهندسان ناظر که از ادامه کار ساختمان‌های تحت نظارت خود در صورت عدم وجو مجری صلاحیت‌دار جلوگیری کنند، شهرداری تهران به عنوان تافته‌ای جدا بافته به قانون تمکین نکرده و نام مجری را در پروانه‌های ساختمانی حذف نموده است.

در اعتراض به این رویه شهرداری تهران، صبح امروز دوشنبه ۲۲ تیر ماه، جمعی از اعضای نظام مهندسی تهران روبروی شهرداری تهران تجمع کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن بنر و پلاکاردهایی خواهان اجرای قانون و کوتاه شدن دست منفعت طلبان عرصه ساخت و ساز شهری شدند.

با گذشت نیم ساعت از شروع تجمع، سه نفر به نمایندگی از معترضان با یکی از  معاونان و مدیران ذی‌ربط شهرداری کذاکره کنند ولی تنها موفق به دیدار یکی از مسئولان جزء سازمان شدند. اما در ادامه به آن‌ها وعده داده شد که تا ساعاتی دیگر نمایندگان آن‌ها می‌توانند با یکی از مسئولان ذی‌ربط صحبت کنند.

در حاشیه این تجمع، بیانیه‌ای از طرف تجمع‌کنندگان قرائت شد و در ادامه به امضای آن‌ها رسید.

سرحدی، یکی از نمایندگان معترضان در این‌باره گفت: در نهایت توانستیم با خانم صادقی از معاونت شهرسازی و همچنین با رئیس اداره بازرسی شهرداری ملاقاتی داشته باشیم که این جلسه تا ساعت ۱۴:۱۵ به طول انجامید و مبنای استدلال نمایندگان شهرداری در عدم درج نام مجری، رای شماره ٩٩ دیوان عدالت اداری بود و قرار شد کمیسیونی با حضور نمایندگان معترضان و اداره حقوقی شهرداری تهران تشکیل شود که امیدواریم از اداره حقوقی وزارت مسکن هم در این کمیسیون حضور پیدا کنند تا در رابطه با تفسیر این رأی دیوان عدالت اداری بحث و تصمیم‌گیری به عمل آید.

وی در ادامه افزود: طوماری هم با بیش از صد امضاء در محل تهیه شد که حاضران در این طومار خواستار تمکین شهرداری به قانون و درج نام مجریان در پروانه‌ها ساختمانی شدند که یک نسخه خطاب به شهردار و یک رونوشت هم برای بازرسی کل شهرداری تهران ارسال شد.













بازدید:۴۵۷