کد خبر: ۲۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ 08 August 2015

ششمین نشست مشترک مدیران روابط عمومی نظام مهندسی برگزار شد


ششمین نشست مشترک مدیران روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان با حضور مدیران روابط عمومی استان ها و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای مرکزی ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
به گزارش سازه نیوز، نشست  مشترک مدیران روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان با حضور مدیران روابط عمومی استان ها و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای مرکزی درتهران برگزار شد  .
در این جلسه مدیران روابط عمومی استان ها با طرح دغدغه ها ودیدگاه های خود پیرامون آخرین تحولات و مسائل پیش روی سازمان های نظام مهندسی ، پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کردند.

وظیفه روابط عمومی، ساخت هویت سازمان است

در این جلسه "دکترحامد مظاهریان"، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: وظیفه روابط عمومی، ساخت هویت سازمان است و روابط عمومی ها باید بتوانند به تصویر سازی سازمانی بپردازند.

وی با بیان اینکه سواد رسانه ای مدیران ما پایین است تصریح کرد: برخی از مدیران ما به مطرح شدن علاقه زیادی دارند و باید در این جهت سواد رسانه ای را در سازمان ها ارتقا دهیم.

مظاهریان خاطر نشان کرد: روابط عمومی چشم و گوش سازمان هستند و باید یک جریان سالم ارتباطی با مدیر داشته باشند.

وی عنوان کرد: تشکیل سازمان نظام مهندسی کار شجاعانه ای بود که ۲۰ سال گذشته انجام شد و البته جسارت وزارت راه و شهرسازی در تفویض اختیارات قابل تامل است.

به گزارش سازه نیوز، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه باید کارنامه و فعالیت سازمان نظام مهندسی در ۲۰ سال گذشته توسط روابط عمومی ها تحلیل شود اذعان کرد: نوع انتخاب هیئت مدیره توسط اعضا میزان مقبولیت عملکرد هیئت مدیره ها را مشخص می کند.

وی با تاکید بر اینکه اتاق فکر روابط عمومی نظام مهندسی و شورای رسانه باید تشکیل شود اظهار کرد: روابط عمومی ها نباید نقش دوم یعنی تاثیرپذیری را بپذیرند.

مظاهریان با انتقاد از اینکه نظام مهندسی از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته است گفت: در انتخابات شورای شهر مهندسان رای بالایی نمی آورند و در مقابل ورزشکاران و هنرمندان سهم بیشتری از آرا را به خود اختصاص می دهند.

وی با اشاره به اینکه چهره نظام مهندسی مخدوش شده است عنوان کرد: البته موفقیت برخی از مهندسان در انتخابات شوراها و مجلس را نباید نادیده گرفت، مهندسان باید پیگیر حقوق مردم و شهروندان باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: روابط عمومی ها بعنوان کارشناسان علوم ارتباطات اجتماعی، باید جایگاه مهندسی را در جامعه تعریف کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در انتخابات مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد گفت: با مشارکت حداکثری، فرصت طلبان فرصت خودنمایی پیدا نخواهند کرد و در انتخابات باید همه چیز شفاف باشد.

روابط عمومی ابزار تبلیغات مدیران نیست

در ادامه منوچهر شیبانی، مدیر کل محترم دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی ، اظهار کرد: روابط عمومی نظام مهندسی در سه بخش معرفی مهندسان، معرفی نقش سازمان در جامعه و تحلیل بازخورد فعالیت های سازمان در جامعه عمل می کند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها ابزار تبلیغاتی مدیران نیست تصریح کرد: روابط عمومی ها باید مشکلات فعلی نظام مهندسی (مهرفروشی، امضا فروشی، کم کاری مهندسان و...) را آسیب شناسی کنند.

شیبانی با اشاره به اینکه افزایش اعضای بدون پروانه در نظام مهندسی ما را دچار بحران می کند ادامه داد: روابط عمومی ها باید در سایت ها و نشریات، اخلاق حرفه ای مهندسان را یادآور شوند.

در ادامه این نشست از شهین روشن قلب(مدیر اسبق  روابط عمومی استان تهران) ، عباس امیریان( خراسان رضوی) و کرامت اله دشتی زاده( یزد) به عنوان پیشکسوتان روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان قدر دانی شد.

بازدید:۵۲۶