کد خبر: ۲۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ 20 August 2015
در سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان:

دومین جلسه مشترک روسای دفاتر نمایندگی و هیئت مدیره برگزار شد


سازه نیوز:دومین جلسه مشترک روسای دفاتر نمایندگی و هیئت مدیره سازمان برگزار شدبه گزارش سازه نیوز:دومین جلسه روسای دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با حضور اعضای هیئت مدیره، بازرس و حسابرس سازمان برگزار شد.







در این جلسه در خصوص سه محور وضعیت مالی دفاتر نمایندگی، گزارش پرداخت مالیات مهندسان و اعمال استاندارد در چارت سازمانی نیروی انسانی دفاتر گفتگو و تبادل نظر شد.

شاخص-۶۰۰x330
در ابتدای این نشست روسا و اعضای هیئت رئیسه دفاتر نمایندگی به ارائه آخرین گزارش های مالی پرداختند که از مهمترین آن ها می توان به رعایت انضباط مالی در دفاتر، آموزش حسابداران توسط استان، ایجاد وحدت رویه پرداخت های مالی، لزوم استمرار حضور بیشتر حسابرسان استان در دفاتر نمایندگی، لزوم پیگیری نظامنامه مالی، ارائه راهکار برای افزایش درآمد مالی دفاتر نمایندگی، ایجاد کمیته بودجه و تعیین بودجه نظام مهندسی اشاره کرد.
در ادامه جلسه محمد مرادی، حسابرس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، اظهار کرد: با بررسی های به عمل آمده از دفاتر نمایندگی، دفتر دزفول به لحاظ انضباط مالی از دفاتر موفق استان بوده است.
وی ادامه داد: دفاتر تازه تاسیس نیروی انسانی زیادی استخدام کرده اند که با توجه به کاهش درآمد ناشی از کم شدن ساخت و ساز در شهرها، مشکلاتی ایجاد می کند همچنین بررسی ها نشان می دهد هزینه آب، برق، تلفن و سایر خدمات شهری در برخی از دفاتر نمایندگی بسیار زیاد بوده است.
IMG_7139
نظامنامه استخدام و جذب نیرو در حال تدوین است
در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اهداف برگزاری جلسات ماهانه را انتقال تجربه، ارائه گزارش ماهانه و تبادل موفقیت های دفاتر بیان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بیش از ۱۵ هزار نفری نظام باید مسائل مالی را جدی بگیریم بگونه ای که مسائل فنی تحت الشعاع مسائل مالی قرار نگیرد.
وی اظهار کرد: نظام مهندسی استان با ۲۰ دفتر نمایندگی، حوزه گسترده ای به وسعت استان خوزستان دارد که اگر مشکلی در یک دفتر نمایندگی ایجاد شود دامنه آن به سایر دفاتر هم می رسد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه داد: در حال حاضر یکی از مسائل مهم سازمان، نبود نظامنامه های سازمانی کارآمد است که فعالیت هایی در خصوص بروز رسانی نظامنامه های قبلی در حال انجام است همچنین نظامنامه استخدام و جذب نیرو در حال تدوین است.
وی با بیان اینکه “آموزش تعیین بودجه” باید یک موضوع مهم تلقی شده و کلاس های آموزشی برای حسابداران برگزار شود تصریح کرد: برخی دفاتر نمایندگی با استفاده از نیروهای موجود، هزینه ها را کنترل و کاهش دهند و در خصوص جذب نیروهای جدید بازنگری شود.
قدرت الله موفق، بازرس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، نیز در مورد پیشنهاد تشکیل کمیته بودجه گفت: کمیته تعیین بودجه استان باید از بین روسای دفاتر نمایندگی، منتخبان هیئت مدیره و حسابرسان استان تشکیل شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، در بخش های مختلف جلسه روسای دفاتر نمایندگی به بیان مشکلات حوزه های کاری خود پرداختند و خواستار حمایت هیئت مدیره استان از دفاتر نمایندگی شدند.
مهمترین مسائل مطرح شده حمایت از دفاتر نمایندگی برای خرید ساختمان جهت دفاتر نمایندگی، حمایت مالی برای کاهش کسری بودجه دفاتر و توجه به امور رفاهی دفاتر نمایندگی بود.
همچنین در این جلسه، اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی و برخی از اعضای هیئت مدیره به بیان دیدگاه های خود در رابطه با بهبود مسائل مالی دفاتر پرداختند.
IMG_7115




بازدید:۵۹۱